هواشناسی نسبت به جاری شدن سیلاب در مازندران هشدار داد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به فعالیت ناپایداری محلی و همرفتی نسبت به وقوع سیلاب محلی و نقطه ای در دامنه ها و ارتفاعات این استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران زمان فعالیت این سامانه را در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب روزهای پنجشنبه این هفته تا روز یکشنبه اعلام و پیش بینی کرد که آسمان این استان در طی این مدت با رگبار و رعد و برق پراکنده، وزش باد و با احتمال تگرگ همراه خواهد بود.

هواشناسی منطقه اثر این سامانه ناپایدار را در دامنه ها و ارتفاعات استان پیش بینی کرد و نسبت به ریزش سنگ در جاده ها و محورهای کوهستانی، صاعقه و احتمال وقوع سیلاب نقطه ای و محلی در طی این مدت هشدار داد.

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح زرد، به شهروندان توصیه کرد علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و و رعایت جوانب احتیاط در فعالیت ها طبیعت گردی در ساعات بعدازظهر، از اسکان یافتن در حاشیه و بستر رودخانه ها، مسیل ها و مناطق مرتفع در طی این مدت خودداری کنند.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر در ارتفاعات نیمه غربی با احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد و روز پنجشنبه نیز صاف تا نیمه ابری با تداوم هوای گرم و شرجی و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر در ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیس بینی شده است.

آسمان مازندران از روز جنعه این هفته تا روز یکشنبه آینده صاف تا نیمه ابری با کاهش نسبی دما و در ساعات بعدازظهر و شب با افزایش ابر، به ویژه در دامنه ها و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد و در روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز صاف تا نیمه ابری خواهد بود.

هواشناسی نسبت به جاری شدن سیلاب در مازندران هشدار داد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha