۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۴۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85535902
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اورژانس هوایی زنجان به یاری سه بیمار بدحال شتافت

زنجان- ایرنا- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از پرواز بالگرد اورژانس هوایی برای انتقال سه بیمار از شهرستان های طارم و ماهنشان به بیمارستان موسوی زنجان خبر داد.

داریوش تقی لو شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه حادثه، طی امروز یک مرد ۹۰ ساله دچار سکته مغزی و یک مرد ۳۴ساله به علت واژگونی زانتیا دچار ترومای کمر شده بود.

وی اظهار کرد: با توجه به دوری و سخت گذر بودن منطقه، بالگرد اورژانس هوایی به سرعت برای نجات جان این بیماران به پرواز درآمد.

این مسوول ادامه داد: این ۲ بیمار پس از انجام اقدام‌های درمانی مناسب از شهدای طارم به پد بیمارستان موسوی و از آنجا توسط ۲ دستگاه آمبولانس اورژانس به داخل این بیمارستان و همچنین بیمارستان ولی عصر(عج) زنجان منتقل شدند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در حادثه ای دیگر و پی تماس از بیمارستان رازی ماهنشان مبنی بر مسمومیت کودک ۱.۵ساله بر اثر استنشاق مواد شوینده (وایتکس) اورژانس هوایی به محل اعزام ومدد جو را پس از اقدامات درمانی اولیه جهت سیر درمان به بیمارستان موسوی انتقال دادند.

این مسوول یادآور شد: هم اکنون اورژانس استان ۱۰۷ دستگاه آمبولانس دارد که در انجام ماموریت‌ها به کارگیری می‌شود.

به گفته تقی لو، همچنین ۴۸۰ نیروی انسانی اورژانس زنجان در پایگاه‌های جاده‌ای و شهری استان در حال خدمت رسانی هستند.

وی با بیان اینکه با جانمایی استاندارد پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ در این استان، زمان رسیدن به بالین بیمار به کمتر از میانگین کشوری رسیده است، خاطرنشان کرد: مدت زمان رسیدن بر بالین بیمار در ماموریت‌های شهری و جاده‌ای استان به میانگین پنج دقیقه در شهر و ۱۱ دقیقه در جاده‌ها رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha