۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۴۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85535908
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر مقام بلندپایه ارتش پاکستان به روسیه و توافق بر تقویت مناسبات نظامی - امنیتی

اسلام‌آباد- ایرنا- رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح پاکستان در سفر رسمی به روسیه با مقام‌های ارشد سیاسی و نظامی این کشور دیدار و طرفین پیرامون تقویت همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های نظامی، امنیتی، انرژی و مشارکت منطقه‌ای گفت وگو کردند.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از روابط عمومی ارتش پاکستان، ژنرال ساحر شمشاد میرزا در مسکو با ژنرال الکساندر فومین معاون وزیر دفاع، الکساندر ونیدکتوف معاون دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه و ژنرال ایستراکوف معاون ستاد کل نیروهای مسلح این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

این بازدید مقام بلندپایه نیروهای مسلح پاکستان از مسکو تنها یک روز پس از سفر نارندرا مودی نخست وزیر هند به روسیه انجام‌ می‌شود جایی که مودی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و دو کشور برای تهیه برنامه راهکارهای راهبردی همکاری‌های اقتصادی، گسترش همکاری در بخش‌هاس انرژی اتمی، تجاری و نظامی به توافق رسیدند.

در بیانیه روابط عمومی ارتش پاکستان آمده است: مقامات ارشد نظامی دو کشور بر اهمیت کار بر روی افزایش همکاری در حوزه‌های مختلف از جمله کریدورها، تجارت، انرژی و امنیت تاکید کردند.

طرفین در مورد زمینه‌های مورد علاقه دو جانبه از جمله توسعه همکاری‌های نظامی و فنی، وضعیت امنیت منطقه‌ای و تهدید تروریسم گفت‌ وگو کردند.

هیات‌های پاکستان و روسیه همچنین بر تقویت روابط دوجانبه نظامی و ارتباطات نیروهای مسلح دو کشور به توافق رسیدند.

سفر مقام بلندپایه ارتش پاکستان به روسیه و توافق بر تقویت مناسبات نظامی - امنیتی

مناسبات پاکستان و روسیه طی سالیان اخیر علیرغم کارشکنی غرب و سنگ اندازی آمریکا رشد قابل توجهی داشته و این دو کشور به تحکیم همکاری‌های مشترک در شرایط مختلف از جمله تغییر دولت‌ها ادامه داده‌اند و ارتباط سران روسیه و پاکستان پس از تشکیل دولت جدید در اسلام‌آباد از مصادیق آن است.

پاکستان که‌ کشورش پائیز سال گذشته درخواست رسمی برای پیوستن به گروه بریکس را ارائه کرده، روی حمایت روس‌ها برای عضویت در بریکس حساب ویژه باز کرده است.

سفر نخست وزیر وقت پاکستان به روسیه در بهار سال ۲۰۲۲ به رغم مخالفت صریح آمریکا، غیبت مستمر اسلام‌آباد از جلسات ضد روسی در مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل و افزایش چشمگیر همکاری‌های دو جانبه دفاعی و نظامی نمونه‌ای از تلاش دو کشور برای توسعه این مناسبات به شمار می‌رود.

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اجلاس اخیر سران سازمان همکاری شانگهای در آستانه در دیدار با پوتین ضمن ابراز تمایل جدی کشورش برای گشایش‌ کانال مالی و بانکی با مسکو اعلام کرد که ما به واردات نفت از روسیه ادامه خواهیم داد.

اواخر خرداد ماه امسال‌ نیز پاکستان با تاکید بر لزوم حل مسالمت آمیز جنگ اوکراین و کاهش فوری‌ تنش‌ها میان طرفین درگیر، در نشست صلح اوکراین در سوئیس شرکت نکرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha