شولتس: ناتو موفق‌ترین اتحاد امنیتی بین‌المللی است

تهران- ایرنا- اولاف شولتس صدراعظم آلمان در حاشیه نشست سران ناتو در واشنگتن در اظهاراتی با اشاره به هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به خبرنگاران، گفت: ناتو موفق‌ترین اتحاد امنیتی بین‌المللی است.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، صدراعظم آلمان با بیان اینکه نشست سران ناتو در واشنگتن مقارن با هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس ناتو و در یک مقطع زمانی بسیار ویژه در حال برگزاری است، اظهار کرد: ناتو نه فقط موفق‌ترین اتحاد امنیتی در صحنه جهانی بلکه موفق‌ترین اتحاد امنیتی در طول تاریخ است.

شولتس با اشاره به اینکه اروپا در حال حاضر با جنگ روسیه علیه اوکراین مواجه شده که صلح و امنیت این قاره را با تهدید مواجه کرده است، تاکید کرد: ناتو از ۷۵ سال پیش تاکنون به عنوان یک اتحاد نظامی در حفظ صلح و امنیت موفق عمل کرده است.

صدراعظم آلمان در ادامه بر تعهد این کشور بر اختصاص سهم ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود به امور دفاعی تاکید کرد و افزود: در حال حاضر هزینه‌های دفاعی آلمان در مقایسه با یک دهه قبل تقریباً ۲ برابر شده است.

شولتس با بیان اینکه آلمان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اعضای ناتو نقش پررنگی در این اتحاد نظامی بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: به اعضای ناتو اطمینان می‌دهم که برلین از عهده انجام مسئولیت مهم خود در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی برخواهد آمد.

به گزارش ایرنا، نشست سران ناتو از روز گذشته (سه‌شنبه ۹ جولای / ۱۹ تیر) در واشنگتن آغاز شده و قرار است تا روز پنجشنبه (۱۱ جولای / ۲۱ تیر) ادامه پیدا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha