برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در ۳۰ نقطه استان ایلام

ایلام-ایرنا- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در سطح ۳۰ نقطه این استان در مناطق شهری و روستایی خبر داد.

به گزارش ایرنا، همایش شیرخوارگان حسینی آئین سوگواری به یاد کودکانی است که در روز عاشورا به شهادت رسیده‌اند.

این مراسم در صبح روز اولین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود.

در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان برای حضرت علی اصغر(ع) کودک شیرخوار حضرت امام حسین(ع) در کربلا به گریه، عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند و گهواره نمادین او را در مجلس عزاداری می‌گردانند.

حجت‌الاسلام«علی رحیمی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی، ساعت ۸:۳۰ صبح روز جمعه ۲۲ تیرماه در ۳۰ نقطه استان ایلام برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مراسم در مرکز استان ایلام نیز با مشارکت مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع)، ساعت ۸:۳۰ صبح در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام با نوای مداحان کشوری برگزار خواهد شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام یادآور شد: تمهیدات لازم در مساجد، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، حسینیه ها با همکاری هیئت های مذهبی در نقاط مختلف استان فراهم شده است.

همایش شیرخوارگان حسینی همه ساله در صحن حرم مطهر امامزاده علی صالح(ع)، مسجد صاحب الزمان(عج) شهر ایلام، همچنین مساجد و تکایای شهرستان های مختلف استان ایلام همزمان با سراسر کشور با حضور گسترده مادران و شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha