۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۹:۲۳
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85536073
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رقابت ۱۱ هزار و ۳۷ داوطلب در نوبت دوم کنکور سراسری در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه بیرجند گفت: در نوبت دوم کنکور سراسری در استان ۱۱ هزار و ۳۷ داوطلب در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ تیر همزمان با سراسر کشور با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

سید جواد حسینی واشان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کنکور سراسری در ۱۰ شهرستان استان برگزار می‌شود، افزود: حدود ۶۵ درصد داوطلبان را زنان و ۳۵ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: تعداد شرکت کننده‌های زن در این مرحله از آزمون سراسری ۶ هزار و ۹۷۵ نفر و تعداد آقایان چهار هزار و ۶۲ نفر هستند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه بیرجند بیشترین تعداد داوطلبان آزمون را با چهار هزار و ۸۵۶ نفر مربوط به رشته تجربی اعلام کرد و گفت: همچنین در رشته علوم انسانی سه هزار و ۷۳۱ داوطلب و رشته علوم ریاضی هزار و ۴۲ داوطلب با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه ۷۲۴ داوطلب در رشته هنر و ۶۸۴ داوطلب در رشته زبان‌های خارجی شرکت می‌کنند اظهار کرد: آزمون علوم ریاضی و علوم انسانی صبح امروز و آزمون رشته هنر و زبان‌های خارجی در نوبت عصر برگزار می شود.

حسینی واشان ادامه داد: آزمون رشته علوم تجربی با حضور چهار هزار و ۸۵۶ نفر صبح جمعه ساعت هشت صبح برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه داوطلب باید علاوه بر کارت شناسایی معتبر و کارت ورود به جلسه آزمون، مداد، خودکار، پاک کن ومدادتراش همراه داشته باشد، یادآور شد: ورود هرگونه وسیله هوشمند همچون ساعت و گوشی هوشمند، خودکار هوشمند به داخل جلسه ممنوع بوده و داوطلبان از همراه داشتن این موارد خودداری کنند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه بیرجند از کاهش هزار و ۷۰۰ نفری داوطلبان مرحله دوم آزمون سراسری در مقایسه با مرحله اول خبرداد و گفت: در نوبت اول آزمون در استان حدود ۱۲ هزار نفر شرکت کردند.

وی افزود: عمده علت کاهش این داوطلبان برگزاری آزمون دانشگاه فرهنگیان در مرحله اول بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha