۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 5333
کد خبر: 85536221
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارگردان «سمفونی درونی»: تضاد بین احساسات و منطق را نمایش دادم

تهران- ایرنا- کارگردان و اجراگر پرفورمنس(اجرا) «سمفونی درونی» گفت:در طول مسیر خط مرکزی این اجرا تضاد بین احساسات و منطق در تصمیم گیری‌های زندگی را از طریق حرکات، موسیقی و رنگ‌ها به نمایش گذاشتم.

به گزارش ایرنا، دینا عبدوس گفت: این اجرا یک اجرای انفرادی است که مبارزه درونی بین احساسات و منطق را از طریق حرکات، موسیقی، رنگ و نور و عناصر بصری به وضوح تصویر می کند. با تجسم هر دو جنبه و کاوش در تضاد و یکپارچگی آنها، اجرای یک تجربه قدرتمند و درون نگر ارائه می‌دهد که با مخاطب طنین انداز می‌شود و آنها را تشویق می‌کند تا در مورد جنگ‌های درونی خود و اهمیت تعادل در زندگی خود تأمل کنند.

کارگردان و اجراگر پرفورمنس(اجرا) «سمفونی درونی» با اشاره به تلاشی که در سال‌های اخیر بر هنر داشته است، ادامه داد: در واقع در سال‌های اخیر در زندگی شخصی درگیر تمرین برای تمرکز بر تعادل جنبه‌های جاری زندگی هستم و این چالش به قدری برای من نکات ارزنده داشته که من را به طراحی این پرفورمنس سوق داد. صحنه‌ کاملا سفید این اجرا، گویی روایت صحنه‌ زندگیست که سفید و خام است و به مرور در طی مسیر زندگی پر می‌شود از اثرات به جا مانده از انتخاب‌های ما.

او با اعلام اینکه از حرکات برای انتقال طیفی از احساسات مانند شادی، غم، خشم و عشق استفاده کرده است، افزود: در سمت احساسی صحنه، حرکاتم سیال و پویا بودند و بر احساسات تاکید داشتند و در قسمت منطق صحنه که همراه با نورپردازی گرم و موسیقی ساختارمند بود، حرکاتی استکاتو وار (حالتی بریده بریده و کاملا منقطع) و حساب شده داشتم مانند یک رباتی که دستور می‌گیرد و در واقع استدلال‌ها، محاسبات و افکار منطقی‌ام هستند که من را رهبری و هدایت می‌کنند.

این هنرمند ادامه داد: ‎من در طول مسیر خط مرکزی که آن را برشی از خط زندگی دانستم در واقع تضاد بین احساسات و منطق در تصمیم گیری های زندگی را از طریق حرکات، موسیقی و رنگ ها به نمایش گذاشتم ‎و تلاش کردم یک گفت‌وگوی درونی قدرتمند را ارائه دهم، تسلط هر یک از جنبه‌ها را زیر سوال ببرم و به چالش کشم و پیامدهای تکیه بیش از حد بر احساسات یا منطق را بررسی کردم ‎و هر چه در مسیر زندگی جلوتر رفتم بر اهمیت هماهنگ کردن احساسات و منطق رسیدم که چگونه هر دو جنبه برای یک زندگی متعادل و کامل ضروری هستند. ‎در واقع نزدیک شدن به اتحاد قلب و ذهن است که انسان را به آرامش و وارستگی نزدیکتر می‌کند.

عبدوس با تاکید بر اهمیت تعادل و جنگ درونی گفت: این مساله هر روز و در هر موضوعی برای تک‌تک ما اتفاق می‌اُفتد.

پرفورمنس یکروزه «سمفونی درونی» با کارگرانی و اجرای دینا عبدوس، ساعت ۱۹:۰۰ شامگاه ۲۰ تیر ۱۴۰۳در راهرو خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha