۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۶
کد خبر: 85536225
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمایل کره‌جنوبی به گسترش همکاری هسته‌ای با اروپا

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در دیدار با روسای جمهور چهار کشور اروپایی بر تقویت همکاری‌های هسته‌ای با این کشورها ابراز امیدواری کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، پارک چونگ سوپ دبیر ارشد امور اقتصادی ریاست جمهوری کره‌جنوبی در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت: یون سوک‌یول در حاشیه نشست نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در واشنگتن با پتر پاول رئیس جمهوری چک دیدار و بر فناوری هسته‌ای، ظرفیت تولید و بسته‌های حمایتی مالی سئول برای ساخت رآکتورهای هسته ای پیشرفته تاکید کرد.

این مذاکرات در حالی انجام می شود که شرکت دولتی انرژی هیدرو و هسته‌ای (KHNP) کره‌جنوبی و شرکت دولتی برق فرانسه (Électricité de France) برای برنده شدن در مناقصه ساخت چهار راکتور هسته‌ای ۱۲۰۰ مگاواتی در لهستان با هم رقابت می‌کنند.

اگر شرکت کره‌ای این رقابت را برنده‌ شود، این اولین پروژه هسته‌ای سئول پس از ساخت راکتور هسته‌ای ۲۰ میلیارد دلاری در امارات متحده عربی در سال ۲۰۰۹ خواهد بود.

یون همچنین با روسای جمهور هلند، فنلاند و سوئد که در حال بررسی ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جدید هستند، دیدارهای دوجانبه داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha