مهارت‎‌آموزی در حوزه اقتصاد دیجیتال تقویت شود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: اقتصاد دیجیتال یکی از حوزه‌های پیشران کشور است از اینرو مهارت‌آموزی و ارائه آموزش‌های لازم در این بخش باید مد نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز پنجشنبه در نخستین نشست کمیته اقتصاد دیجیتال گیلان با تاکید بر اینکه تقویت اقتصاد دیجیتال منجر به جبران عقب ماندگی‌ها می‌شود اظهار کرد: این استان به لحاظ نیروی انسانی از ظرفیت‌های خوبی درحوزه یادشده برخوردار است اما مهارت آموزی در این حوزه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر تعریف رشته‌های تحصیلی مناسب در اقتصاد دیجیتال باید بازار کار برای دانش‌آموختگان فراهم باشد اضافه کرد: نرخ بیکاری در کشور و گیلان مربوط به دانش‌آموختگان دانشگاهی است چرا که مهارت‌آموزان به راحتی جذب بازار کار می‌شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم توجه و توسعه فناوری‌های نوپدید در اقتصاد بیان کرد: توسعه این فناوری‌ها مهم است و موجب تسهیل در تعاملات، کاهش هزینه‌ها و ارزآوری می‌شود.

وی اظهار کرد: اگرچه در بخش‌های مختلف از ظرفیت‌ها و اقتصاد دانش بنیان برخوردار هستیم اما حرکت ما سنتی بوده در حالیکه امروز فعالیت‌ها باید دانش بنیان و دیجیتالی باشد بنابراین باید از ابزارها و فناوری های روز بیش از پیش استفاده شود.

استاندار گیلان بیان کرد: در حوزه اقتصاد دیجیتال نیروهای مستعد، باانگیزه و متخصص وجود دارند که می‌توان با فعالیت آنان در حوزه کسب و کار موفق بود ضمن اینکه با این کار جلوی فرار مغزها هم گرفته می‌شود.

وی با تشریح اهمیت توجه به اقتصاد دیجیتال اضافه کرد: شفافیت اقتصادی در اقتصاد دیجیتال راحت تر بوده بنابراین جهش سهم اقتصاد دیجیتال در کشور اهمیت دارد که باید توجه شود.

اجرای پروژه فیبر نوری در ۵۶ شهر گیلان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان نیز در نشست کمیته اقتصاد دیجیتال گفت: پروژه فیبرنوری در ۵۶ شهر گیلان و در حوزه شهری بطور کامل در حال اجرا است که امسال به پایان می‌رسد.

سعید زاهدی اظهار کرد: در برنامه پنج ساله هفتم توسعه کشور اقتصاد دیجیتال به عنوان پیشران معرفی و در بخش‌هایی از این برنامه به آن پرداخته شده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha