۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۶
کد خبر: 85536306
T T
۲۲ نفر

برچسب‌ها

خانه امید در مجدیه زاهدان افتتاح شد

۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۶
کد خبر: 85536306
خانه امید در مجدیه زاهدان افتتاح شد

زاهدان - ایرنا - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان از افتتاح خانه امید به همت انجمن خانه امید زنان حاشیه نشین با هدف توانمندسازی و ایجاد اشتغال بانوان بدسرپرست، بی سرپرست و آسیب دیده ساکن در حاشیه شهر زاهدان خبر داد.

زهرا ابراهیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرآیند توانمند سازی اعم از آموزش، مهارت آموزی، تاب آوری در مواجه با بحران ها و در نهایت اشتغال از مهمترین برنامه های حوزه بانوان استان در سال‌های اخیر بوده و اقدامات موثری در این خصوص انجام شده است.
وی ادامه داد: در این راستا خانه امید زنان حاشیه نشین شهر زاهدان نیز از اقدامات ارزشمندی است که توسط فعالان این عرصه از سالهای گذشته در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان توانمندسازی جامعه محلی را هدفگذاری کرده و با اهتمام بنیاد توسعه کارآفرینی جوانان و زنان و خیران بنایی نو با کاربری های آموزشی، فرهنگی و اشتغالزایی در محله مجدیه این کلان شهر افتتاح و در دسترس دختران و بانوان ساکن در این منطقه قرار گرفته که جانمایی آن برای سهولت دسترسی بسیار مطلوب است.
مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: فعالیت‌های این مرکز منتج به مهارت آموزی و اشتغالزایی یک‌هزار و ۱۰۰ نفر از بانوان حاشیه شهر زاهدان، چابهار و سایر نقاط استان در حوزه صنایع دستی شده است.

وی ادامه داد: همچنین در سالهای اخیر با همت فعالان خانه امید و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بازارسازی محصولات و منسوجات بویژه زندانیان و حمایت از خانواده زندانی نیز در دستورکار قرار گرفته است.
ابراهیمی با اشاره به اینکه زنان بهترین و اثرگذارترین فرد جامعه در انتقال ارزش‌های میان‌نسلی هستند، تاکید کرد: زنان نجیب و هنرمند این خطه به عنوان مشعل داران انتقال صنایع دستی بازمانده از فراز و نشیب تاریخ ضمن احیا و معرفی هنرهای اصیل و فاخر سرزمین نخل و آفتاب به رونق تولید و به حرکت درآمدن چرخه کسب و کارهای خرد و خانواده محور کمک قابل توجه می کند.
وی بیان کرد: صنایع دستی بویژه سوزن دوزی، خامه دوزی، سکه دوزی، حصیربافی، فرش و گلیم این استان از مهمترین جاذبه‌های فرهنگی مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بشمار می‌رود که با رنگ و طرح‌های زیبا و برگرفته از طبیعت و ذوق هنری، همواره در عرصه ملی و بین المللی مورد توجه قرار می گیرد.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: یکی از زنجیره‌های ارزش اشتغالزا صنعت پوشاک است که با توجه به استقبال از هنر زنان این مرز و بوم در صنعت پوشاک خارج از کشور و ارز آوری مطلوب آن زمینه مساعدی برای رونق بیش از پیش آن مهیا شده و در حال حاضر نیز در حال انجام است.
وی خاطر نشان کرد: پرداختن به زندگی زنان و دختران حاشیه‌نشین و توانمندسازی آنها در راستای نظام مسائل این مناطق بسیار ضروری است و ورود به آن و تلاش برای تقلیل مشکلات می‌تواند منجر به بهبود شرایط و زیست بهتر برای ساکنان این مناطق شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha