مصرف برق در بروجرد ۱۰ درصد افزایش یافت

بروجرد - ایرنا - مدیر امور توزیع برق بروجرد گفت: پیک مصرف روزانه برق در شهرستان اکنون به ۱۵۲ مگاوات رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

محمدعلی خسروی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان مصرف برق در ماه جاری نسبت به ماه گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: در راستای کاهش میزان مصرف واحدهای صنعتی واقع در شهرک صنعتی روزهای سه شنبه و واحدهای تولیدی و صنعتی خارج از شهرک های صنعتی روزهای دوشنبه تعطیل شده است.
مدیر امور توزیع برق بروجرد بیان کرد: همچنین به منظور صرفه‌جویی در مصرف، برق چاه‌های کشاورزی از ساعت ۱۳ تا ۱۶ قطع و ۱۹ ساعت مابقی در طول شبانه روز را به صورت رایگان کار می کنند.
خسروی با تاکید بر اینکه مشترکان باید از دور کند کولرهای آبی و درجه‌ متعادل کولرهای گازی استفاده کنند، اضافه کرد: با انجام این کار هر مشترک می‌تواند تا ۶۰ درصد در مصرف سیستم سرمایشی صرفه‌جویی کند، که عدد قابل توجهی خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس مصوبه هیات دولت، ادارات به صورت اجباری موظف هستند در وقت اداری ۳۰ درصد و در وقت غیر اداری ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش مصرف داشته باشند.

مدیر امور توزیع برق بروجرد یادآور شد: کنتورهای بخش اداری، کشاورزی و صنعت به صورت کامل هوشمند است و اگر تخلفی صورت گیرد، برق آنها قطع می شود.
خسروی گفت: صنایع بزرگ شهرستان نیز باید تعطیلی روز جمعه را به یک روز از ایام هفته موکول کنند و به همین علت خاموشی بین هفته در بخش صنایع بزرگ نخواهیم داشت.

خسروی افزود: تاکنون با این سیاست‌ها و همکاری خوبی که مشترکان داشته‌اند شاهد کمبود میزان برق نبوده‌ایم و این انتظار می‌رود همچنان این صرفه‌جویی‌ها ادامه داشته باشد تا دچار مشکل نشویم.

وی اظهار کرد: شهرستان ۴۰۰ هزار نفری بروجرد دارای ۱۶۰ هزار مشترک برق صنعتی و خانگی است که با توجه به شرایط موجود صرفه جویی ۱۰ درصدی می‌تواند زمان پیک مصرف برق را کاهش دهد.

مدیر امور توزیع برق بروجرد بیان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در راستای صرفه‌جویی در مصرف برق پیش بینی می‌شود هفت درصد روزانه در مصرف برق صرفه‌جویی صورت گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha