مشارکت اردبیلی ها در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۷ درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل از افزایش ۱۷ درصدی مشارکت واجدان شرایط این استان در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش ایرنا از استانداری اردبیل ، رضا قاسمیان روز پنجشنبه با اشاره به حضور مردم استان در جشن سیاسی ۱۵ تیر برای انتخاب رئیس‌جمهور گفت: با این افزایش ، مشارکت بیش از ۶۸۲ هزاری نفری معادل ۶۵.۵ درصدی در استان ثبت شد.

وی اظهار کرد: مردم استان اردبیل با حضور در جشن سیاسی ۱۵ تیر کار نیمه‌تمام برای انتخاب رئیس‌جمهور را تکمیل کردند.

وی ادامه داد: جمع آرای مأخوذه در استان اردبیل ۶۸۲ هزار و ۱۸۶ رأی بود که آقای مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب ۵۵۶ هزار و ۱۳۴ رأی و آقای سعید جلیلی ۱۱۰ هزار و ۷۳۱ رأی را کسب کردند و آرای باطله هم با کاهش ۴۷ درصدی به پنج هزار و ۳۲۱ رأی رسید.

رئیس‌ ستاد انتخابات استان همچنین با اشاره به درصد آرای نامزد منتخب و نامزد دوم در استان اردبیل، ادامه داد: بر این اساس، آقای مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب ۸۳.۴ درصد از آرا و آقای سعید جلیلی ۱۶.۶ درصد آرای مردم را در استان اردبیل کسب کردند.

قاسمیان در زمینه آمار مشارکت در شهرستان‌های استان اردبیل، بیان کرد: مشارکت در شهرستان اردبیل ۶۲/۹ درصد، در نمین ۶۲/۶ درصد، در نیر ۷۷ درصد، در سرعین ۱۱۷ درصد، در پارس‌آباد ۶۷ درصد، در بیله‌سوار ۵۶ درصد، در اصلاندوز ۷۴ درصد، در گرمی ۵۶/۶ درصد، در انگوت ۶۵/۶ درصد، در مشگین‌شهر ۷۴/۸ درصد، در خلخال ۶۱/۶ درصد و در کوثر ۶۷ درصد بود.

وی در توضیح درصد مشارکت در شهرستان سرعین تصریح کرد: با توجه به قرارگیری در فصل گردشگری و حضور گردشگران از نقاط مختلف کشور در شهرستان سرعین، درصد مشارکت در این شهرستان بیش از جمعیت آن ۱۱۷ درصد ثبت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha