۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۰
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 85536483
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

مرکز بازیافت هواپیماهای فرسوده در همدان آماده فعالیت شد

همدان- ایرنا- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: با صدور مجوز و اختصاص زمین مورد نیار، در نزدیکی فرودگاه همدان، مرکز بازیافت هواپیماهای فرسوده آماده فعالیت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس صوفی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید رییس سازمان هواپیمایی کشور از فرودگاه همدان اظهار کرد: امروزه آبادانی یک منطقه فقط به فراوانی آب نیست، بلکه به صدای موتور هواپیما در فرودگاه آن منطقه است.

وی با بیان اینکه همدان ظرفیت‌های زیادی برای توسعه دارد و مرکز غرب کشور است،افزود: با توجه به نزدیکی این استان به تهران و آماده بودن زیرساخت‌های ارتباطی، منطقه خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

صوفی عنوان کرد: مجوز منطقه ویژه اقتصادی در ۲۰ کیلومتری فرودگاه همدان صادر و زمین آن به مساحت ۲ هزار هکتار تملک شده است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت پتروشیمی مارون و ابن‌سینا با ۲۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به عنوان نخستین سرمایه‌گذار در این منطقه پیشگام هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه‌اندازی بندر خشک در همدان کلید زده شده است، خاطرنشان کرد: سرمایه بسیار خوبی در فرودگاه همدان وجود دارد و توافقات خوبی برای فعال کردن آن رقم خورده است.

مرکز بازیافت هواپیماهای فرسوده در همدان آماده فعالیت شد

وی تاکید کرد: آخرین خبر خوب در حوزه فرودگاه همدان این است که مجوز بازیافت هواپیماهای فرسوده صادر شده است و از چند روز آینده کار آن آغاز می شود.

صوفی با بیان اینکه مباحث مسافربری فرودگاه برای همدان اهمیت ویژه‌ای دارد، بیان کرد: پروازهای همدان به تهران و مشهد مقدس و عتبات عالیات بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: همدان شهر دارالمومنین است و نیاز ویژه‌ای به برقراری پروازهای مشهد و عتبات عالیات دارد و استان‌های غربی کشور نیز می‌توانند از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش مسوولان استان و بنابر تصمیم سازمان هواپیمایی کشوری، پروازهای دائم همدان به مشهد و عتبات از ۲ هفته آینده آغاز می‌شود..

وی تاکید کرد: پرواز ۲ سویه همدان-تهران لازمه توسعه استان است و خیلی‌ها برای سرمایه‌گذاری در استان دنبال پرواز همدان-تهران هستند.

صوفی بیان کرد: فعال شدن فرودگاه آرزوی دیرینه مردم همدان است و از سازمان هواپیمایی می‌خواهیم، خواسته فعالان حوزه گردشگری، گردشگری سلامت و فعالان اقتصادی را در خصوص فعال شدن فرودگاه فراهم کند.

وی افزود: بخش خصوصی در طول ۲ سال گذشته اقدامات خوبی برای سرمایه‌گذاری در فرودگاه انجام داده است و مجوزهای لازم را برای خرید هواپیما گرفته است و پای کار فعال کردن فرودگاه است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری همدان نیز پای کار آمده است و اگر نیاز باشد اقدامات لازم برای خریداری هواپیما را انجام خواهد داد.

سید مجتبی حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز با اشاره به پیگیری های انجام شده برای فعال سازی فرودگاه همدان،گفت: تلاش داریم با فعال کردن پروازهای فرودگاه همدان، اتفاق خوبی در استان رقم بخورد و شاهد تحول و توسعه همه جانبه باشیم.

وی افزود: بر اساس تصمیم‌گیری صورت گرفته با سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، پرواز عتبات عالیات و مشهد در مرحله نخست و سپس پرواز تهران و کیش در فرودگاه همدان برقرار شود.

حسینی با اشاره به انجام پروازهای حج تمتع با همکاری ایران‌ایر از فرودگاه همدان تصریح کرد: اگر دفتر شرکت ایران ایر در استان همدان مستقر شود اتفاقات خوبی در استان رقم خواهد خورد.

حسینی با اشاره به اینکه حساسیت مردم همدان نسبت به برقراری پروازهای فرودگاه زیاد است، عنوان کرد: زمان‌بندی برقراری پروازهای همدان به عتبات عالیات، مشهد، کیش و تهران هرچه زودتر اعلام شود.

وی اطهار کرد: سیستم هندلینگ فرودگاه همدان باید مجهز شود چرا که در گذشته بخشی از تجهیزات و بخشی از جت استارتر و ایر کاندیشن این مجموعه به فرودگاه دیگری منتقل شده است و امیدواریم این سیستم هندلینگ به فرودگاه همدان بازگردد.

حسینی همچنین گفت: در بودجه سال ۱۴۰۴ اعتبارات لازم برای خریداری تجهیزات مورد نیاز فرودگاه همدان لحاظ شود.

وی تاکید کرد: مشتاقانه پیگیر موضوع راه‌اندازی شرکت بازیافت هواپیماهای فرسوده در همدان هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: پارک علم و فناوری همدان آمادگی دارد تا در حوزه بازیافت هواپیماهای فرسوده ورود پیدا کند.

به گزارش ایرنا، فرودگاه بین المللی همدان با داشتن بلندترین برج مراقبت فرودگاه‌های کشور، امکان فرود و پرواز هواپیماهای پهن پیکر را دارد.

زیرساخت‌های سخت افزاری این فرودگاه و همچنین فضای پارکینگ و ترمینال فرودگاه همدان مناسب است وطی چند سال گذشته نیز حجاج استان های همدان و کردستان از این فرودگاه به سرزمین وحی اعزام شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha