اکثریت دموکرات‌ها خواهان کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی هستند

تهران – ایرنا – نتایج نظرسنجی مشترک روزنامه واشنگتن پست، شبکه خبری ای بی سی نیوز و موسسه افکارسنجی ایپسوس نشان می دهد که اکثر دموکرات ها معتقدند با توجه به نحوه عملکرد رئیس جمهوری آمریکا در مناظره اخیر با دونالد ترامپ، وی باید از رقابت های انتخاباتی کنار بکشد.

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه واشنگتن پست امروز نوشت که ۵۶ درصد دموکرات هایی که در این نظرسنجی شرکت کردند خواهان کناره گیری جو بایدن بوده و ۴۲ درصد نیز ابراز داشتند که وی باید همچنان در گردونه رقابتها باقی بماند. به طور کلی، از هر ۳ بزرگسال، ۲ نفر خواهان کناره گیری بایدن هستند که سهم مستقلین مخالف حضور بایدن در رقابتها ۷۰ درصد است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که بایدن و ترامپ هر کدام ۴۶ درصد از آرای موافق مردمی را جذب کرده و شانه به شانه یکدیگر در رقابت هستند.

واشنگتن پست نوشت که به نظر می رسد پس از مناظره اخیر نگرانی ها در مورد سن و آمادگی بایدن برای ریاست جمهوری افزایش یافته است. نسبت آمریکایی‌هایی که معتقدند بایدن از ترامپ تیرهوش تر است، از ۲۳ درصد در آوریل به ۱۴ درصد کاهش یافته است. نسبت پاسخ دهندگانی که بایدن را از لحاظ جسمی آماده تر از ترامپ می دانند نیز از ۲۰ درصد به ۱۳ درصد کاهش یافته است.

۸۵ درصد جامعه آماری معتقدند که بایدن به شدت سالمند است و ۶۰ درصد چنین نظری را در مورد ترامپ دارند. در ماه آوریل به ترتیب ۸۱ درصد و ۵۵ درصد چنین نظراتی را در مورد سران پیشین و کنونی آمریکا داشتند.

گرچه دموکرات‌ها هنوز در مورد جایگزین احتمالی بایدن به توافق نرسیده‌ اند با این حال، کامالا هریس، معاون وی، شانس بیشتری در مقایسه با دیگر چهره های مطرح دارد.

۲۹ درصد از دموکرات ‌ها و افراد مستقل متمایل به حزب دموکرات از نامزدی هریس حمایت کردند. ۷ درصد گُوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، ۴ درصد میشل اوباما و ۳ درصد پت بوتِجیج، وزیر حمل و نقل را برای جایگزینی بایدن مناسب دانستند.

۷۰ درصد از دموکرات ‌ها و مستقلین متمایل به حزب دموکرات ابراز داشتند که از جایگزینی هریس رضایت خواهند داشت که این میزان در میان دموکرات های سیاه پوست به ۸۵ درصد می رسد.

با این حال، هریس در مجموع با مخالفت اکثریت رای ‌دهندگان مواجه است، به نحوی که ۵۳ درصد از آمریکایی‌ ها از حضور وی در رقابتها ناراضی خواهند بود.

بر اساس یافته های این نظرسنجی، هریس از ۴۹ درصد اقبال عمومی در مقابل حمایت ۴۷ درصدی از ترامپ قرار دارد.

این نظرسنجی از ۵ تا ۹ ژوئیه (۱۵ تا ۱۹ تیر) و از میان ۲ هزار و ۴۳۱ بزرگسال آمریکایی انجام شد و حاشیه خطای آن ۲ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha