۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۵۱
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85536588
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

غول‌های رسانه‌ای جهان خواهان رفع محدودیت‌های خبررسانی از نوار غزه شدند

تهران – ایرنا - بیش از ۶۰ رسانه، از جمله برخی از بزرگترین خبرگزاری های بین المللی، امروز در یک نامه سرگشاده از رژیم صهیونیستی خواستند تا بی درنگ منع ورود رسانه‌ های بین‌المللی به نوار غزه و تهیه گزارش از این منطقه جنگ زده را پایان دهد.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی‌ ان‌ ان، خبرگزاری های فرانسه و آسوشیتدپرس از جمله ۶۴ رسانه ای هستند که خواهان دسترسی بیشتر به این منطقه شده اند.

در این نامه آمده است: با گذشت ۹ ماه از جنگ، خبرنگاران بین المللی به جز سفرهای نادر و با همراهی ارتش اسرائیل، همچنان از دسترسی به غزه محروم هستند. ممنوعیت فعالیت رسانه های خارجی بار سنگین و دشوار تهیه گزارش جنگی از محل سکونت خود را بر دوش خبرنگاران محلی گذاشته است.

در ادامه این نامه با اشاره به جان باختن بیش از ۱۰۰ خبرنگار از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه آمده افرادی که کماکان اوضاع را غزه پوشش می دهند "در مضیقه شدید فعالیت می کنند. "

روزنامه های فایننشال تایمز، گاردین، نیویورک تایمز و واشنگتن پست و شبکه های تلویزیونی آمریکایی ای بی سی، سی بی اس و ان بی سی و همچنین رسانه هایی از آفریقا، آسیا، اروپا و خاورمیانه نیز در میان امضاکنندگان این نامه هستند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: ما از اسرائیل می‌خواهیم که با فراهم کردن دسترسی مستقل و فوری رسانه‌های خارجی به غزه به تعهدات خود در قبال آزادی مطبوعات و حفاظت از خبرنگاران پایبند باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha