۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۱۶
کد خبر: 85536641
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجتماع "بانوان فاطمی رهروان زینبی" در قشم برگزار شد

قشم - ایرنا - اجتماع "بانوان فاطمی رهروان زینبی" عصر پنجشنبه با هدف آشنایی بانوان با مولفه های زندگی حسینی و تبیین نقش حضرت زینب(س) در آشکار ساختن ظلم و ستم یزیدیان در مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) خواهران قشم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) خواهران قشم در این اجتماع گفت: محرم، تنها ماه عزاداری نیست بلکه مکتب ایثار محرم درس چگونه زدگی کردن، عزت، معنویت، ایثار، معرفت و حماسه را بر اساس آموزه های عاشورا به انسان می آموزد.

خدیجه غلامی ادامه داد: معرفی مولفه های فرهنگی زندگی حسینی و الگو های عاشورایی، تاکید ویژه بر تربیت نسل عاشورایی، بررسی عبرت های قیام عاشورا و اشاعه ارزش ها به ویژه برپایی امر به معروف و نهی از منکر الگوهای ارزشمندی از زندگی شرافتمندانه برای مسلمانان به ویژه بانوان ایران اسلامی است.

مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) خواهران قشم با اشاره به اینکه ماه محرم ظرفیت‌ عظیمی برای فرهنگ سازی دارد که در این بین نقش زنان قابل توجه است، گفت: حجاب و حیا در جامعه، نقش زنان در خلق حماسه و روایتگری عاشورا و آرمان های والای قیام امام حسین(ع) از مهم ترین ویژگی های ماه پیروزی خون بر شمشیر است.

اجتماع "بانوان فاطمی رهروان زینبی" در قشم برگزار شد

وی اضافه کرد: این اجتماع با سخنرانی حمیده محمدباقری از مدرسان حوزه و دانشگاه، مداحی و عزاداری همراه بود که بانوان شرکت کننده در آن با امامشان عهد و میثاق دوباره ای بستند و دوباره در دهه اول محرم ۱۴۴۶ هجری قمری در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس عاشورایی شدند.

غلامی ادامه داد: در اجرا و برگزاری این اجتماع عاشورایی بسیج جامعه زنان، شورای هیات مذهبی خواهران، اداره تبلیغات اسلامی، هیات رزمندگان اسلام واحد خواهران و مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) خواهران قشم مشارکت داشتند که در پایان آن اعضای گروه سرود شمیم یاس از پایگاه زینبیه شهر قشم به مناسبت ۲۱ تیر روز عفاف و حجاب به اجرا سرود پرداختند.

مُحَرَّمُ الحَرام نخستین ماه سال شمار هجری قمری است و دلیل نامگذاری این ماه، حرام بودن جنگ در آن ذکر شده است.

واقعه کربلا که منجر به شهادت امام حسین(ع) و یارانش شد، در ماه محرم سال ۶۱ قمری اتفاق افتاده است.

شیعیان هر ساله دهه اولِ این ماه را برای امام حسین(ع) و یارانش سوگواری می‌کنند که در برخی از مناطق عزاداری آنها تا اربعین شهادت امام حسین علیه سلام(بیستم ماه صفر) به مدت ۵۰ روز ادامه دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha