میعاد کودکان سمنان به یاد شیرخواره دشت کربلا

۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۲
کد خبر: 85536663
میعاد کودکان سمنان به یاد شیرخواره دشت کربلا

سمنان - ایرنا - شمار زیادی از کودکان به همراه مادرانشان صبح امروز جمعه با گردهمایی در همایش شیرخوارگان حسینی در نقاط مختلف استان سمنان با زبان کودکانه خود با سید و سالار شهیدان عهد وفا و آزادگی بستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کودکان، نونهالان و شیرخوارگان در آغوش مادران خود در همایش شیرخوارگان حسینی با نوحه‌خوانی‌های مرثیه‌خوان با فرهنگ عاشورایی آشنا شدند.

حاضران در همایش شیرخوارگان حسینی در مصلای بزرگ امام علی(ع) هر کدام به زعم خود از فضای معنوی و نینوایی محفل بهره‌می‌بردند و با چشمانی بارانی و بغض‌های چنبره‌زده در گلو در رثای امام حسین(ع) و طفل ۶ ماهه‌اش علی‌اصغر(ع) سینه‌زنی کردند.

مادران شرکت کننده در همایش شیرخوارگان حسینی در سمنان در حالی که مروارید اشک از گوشه چشمانشان می‌غلتید، با نگاهی پر مهر، بر چهره‌ نوزادانشان چشم می‌دوختند و فرزندان خود را نذر شه‌مردان و ترویج فرهنگ حسینی می‌کردند.

مادران در این همایش بر غریبی و غیرت دلاوران دشت کربلا با صدایی رسا فریاد یا حسین(ع) یا حسین(ع)، یا علی‌اصغر(ع) یا علی‌اصغر(ع) سردادند و از سوی دیگر، با روحیه‌ای آزادیخواهانه جنایت‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی در حق کودکان مظلوم غزه را مصداق واقعی ظلم و جنایت یزدیان دانستند.

میعاد کودکان سمنان به یاد شیرخواره دشت کربلا


برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۱۵۰ نقطه سمنان

رییس مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی در سمنان گفت: همایش شیرخوارگان حسینی، آیینی ویژه ماه محرم، همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح جمعه بیست و دوم تیر ۱۴۰۳ در ۱۵۰ نقطه استان برگزار شد.

عباسعلی طالب بیدختی در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هشت هزار و ۵۰۰ دست لباس ویژه نوزادان و ۱۰ هزار بطری شیشه آبمعدنی برای همایش شیرخوارگان حسینی آیینی ویژه ماه محرم به طور رایگان توزیع شد.

وی ادامه داد: همایش شیرخوارگان حسینی آیینی ویژه ماه محرم در سمنان در مصلای بزرگ امام علی(ع) این شهر با حضور سخنرانان و مداحان برگزار شد و سخنران واقعه کربلا و نهضت عاشورایی را تبیین کردند.

رییس مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی در سمنان گفت: مداحان در همایش شیرخوارگان حسینی آیینی ویژه ماه محرم مرثیه‌خوانی و مادران فرزندان شیرخوار خود را با فرهنگ حسینی آشنا کردند.

طالب بیدختی اضافه کرد: پیام نذر نوزادان برای یاری حضرت ولی عصر(عج) همزمان با سراسر کشور ساعت ۱۰ صبح جمعه قرائت شد.

به گزارش ایرنا، آیین شیرخوارگان حسینی هر ساله در روز جمعه دهه اول ماه محرم و با هدف زنده نگهداشتن نهضت حسینی، به یاد نوزاد شهید دشت نینوا حضرت علی اصغر(ع) و به منظور انتقال ارزش های عاشورایی به نسل جدید در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مادران در آیین شیرخوارگان حسینی با استفاده از لباس عزا و پیشانی‌بندهای سبز منقش به نام حضرت علی اصغر(ع) برای نوزادان خود در سوگ شهدای کربلا و حضرت علی اصغر (ع) سوگواری می‌کنند.

مادران عزادار حسینی با خواندن لالایی، یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا حضرت علی اصغر (ع) را گرامی‌دارند و حضور و ایستادگی خود و پرورش فرزند خود را برای یاری حضرت ولی عصر(عج)مطابق با فرهنگ عاشورایی و ضرورت ایستادگی در برابر ظلم اعلام می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha