۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۸:۵۶
کد خبر: 85536814
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شور شیرخوارگان حسینی در پایتخت مقاومت اسلامی + فیلم

کرمان-ایرنا- گلزار بین المللی شهدای کرمان و مرقد مطهر سپهبد شهید قاسم سلیمانی امروز همانند سالیان گذشته در نخستین جمعه ماه محرم، کانون گردهمایی دلباختگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بود که در فراق خردسال‌ترین شهید کربلا به سوگواری پرداختند.

به گزارش ایرنا، مهدیه صاحب‌الزمان در گلزار شهدای کرمان صبح امروز شاهد حضور شیرخوارگان و طفلان معصومی بود که با سربندهای منقش به نام زیبای یا زهرا (س) و یا علی اصغر (ع) و نیز پوشیده با لباس‌های سبز و سیاه به یاد کوچک‌ترین شهید کربلا مرثیه سرایی می‌کردند.

این مراسم صبح امروز در چند نقطه دیگر شهر کرمان و سایر شهرستان های این استان نیز برگزار شد.

نزدیک به ۲ دهه است که این همایش هرسال برای پاسداشت و زنده نگاه‌داشتن یاد کودکان شهید در دشت کربلا و نیز آشنایی کودکان با فلسفه قیام عاشورا در صبح روز نخستین جمعه ماه محرم در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران برگزار می‌شود.

همایش شیرخوارگان حسینی از سال ۱۳۸۲ به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) پایه گذاری شده است و اکنون در بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نقطه در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود.

در شهر کرمان نیز کودکان سبزپوش گرد هم آمدند تا این‌گونه یاد مظلومیت کودک ۶ ماهه امام حسین (ع) زنده نگه داشته شود.

این همایش که با مرثیه سرایی مداحان اهل بیت (ع) همراه بود پس از ذکر مصیبت از سوی مداحان اهل بیت (ع)، مادران شرکت کننده در حالی که اطفال خود را در آغوش گرفته بودند، با نوای حزن‌آلود لالایی به یاد کودکان مظلوم و غریب حادثه کربلا اشک ماتم ریختند.

لحظه به لحظه مراسم شور بیشتری می‌یافت و صدای هر مرثیه یا دعایی، به حجم بی‌قراری و غم مادران می‌افزود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha