۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۸
کد خبرنگار: 2862
کد خبر: 85536838
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

برگزاری آیین شیرخوارگان حسینی در حرم حضرت معصومه‌(س)

قم- ایرنا - همزمان با ششمین روز از ماه محرم، آیین شیرخوارگان حسینی، صبح جمعه با حضور جمع کثیری از مادران و فرزندان خردسال در شبستان امام‌(ره) حرم حضرت معصومه‌(س) در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین معنوی، مادران در حالی‌که کودکان شیرخواره و خردسال خود را به لباس‌های سبز رنگ و پیشانی بندهای منقش به نام مبارک حضرت علی اصغر(ع) مزین کرده بودند، با چشمانی اشک‌بار، شفای بیماران و آزادی و رهایی ستمدیدگان به‌ویژه کودکان مظلوم و زجر کشیده غزه را از درگاه الهی طلب نمودند.در این آیین پس از قرائت آیه‌هایی چند از کلام‌الله مجید و مداحی ذاکر اهل بیت، یکی از استادان حوزه علمیه قم طی سخنانی در رابطه با عزاداری برای مظلومیت اهل‌بیت (ع) اظهار داشت : گریه و عزاداری کردن برای امام حسین‌(ع) از مهمترین کارهای خیر و پسندیده است، چرا که باعث نزدیکی به خدای متعال و خاموش کردن آتش جهنم می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد همچنین خاطرنشان کرد: خداوند فرزندان را با فطرتی پاک آفریده، ولی برخی عوامل محیطی، تربیت نادرست و دوستان ناباب، فرزند را منحرف می‌کند.

فرحزاد دیگر ویژگی کودکان را نیز مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: کودکان کینه‌ای نیستند و به دنیا وابستگی ندارند.

برگزاری آیین شیرخوارگان حسینی در حرم حضرت معصومه‌(س)

این سخنران مذهبی کودکان را دارای روحیه‌ای بسیار لطیف توصیف کرد و یادآور شد: باید مراعات حال بچه‌ها را بکنیم، کمترین ناهنجاری در روح و قلب بچه اثر منفی می‌گذارد.

وی در بخش دیگری از سخنان، با پرداختن به ۲ موضوع ازدواج و فرزندآوری خاطرنشان کرد: بالارفتن سن ازدواج و وجود خانواده‌های بدون فرزند و یا کم فرزند، در مملکت ما معضل مهمی می‌باشد.

وی در ادامه بیان کرد: بهترین ارث و نام نیکی که می‌ماند، تربیت فرزندان صالح و شایسته است، افرادی که فرزند نداشته باشند، فراموش می‌شوند.

آیین شیرخوارگان حسینی همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم در اقصی نقاط کشور برگزار می‌شود، مسجد مقدس جمکران نیز شاهد حضور پرشور مادران و فرزندان خرسال و برگزاری این مراسم بود.

برگزاری آیین شیرخوارگان حسینی در حرم حضرت معصومه‌(س)

برگزاری آیین شیرخوارگان حسینی در حرم حضرت معصومه‌(س)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha