۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85536884
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برپایی همایش شیرخوارگان حسینی در ۱۵۰ نقطه لرستان

خرم آباد - ایرنا - همزمان با هفتمین روز از ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی با حضور جمع کثیری از عاشقان اهل بیت(ع) در بیش از ۱۵۰ نقطه از لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با نخستین جمعه از ماه محرم و در آستانه فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، همایش شیرخوارگان صبح جمعه با حضور مادران ، نوزادان و جمع کثیری از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در اقصی نقاط استان لرستان برگزار شد.

مادران لرستانی در این آئین نوزادان خود را با سربندهایی که منقش به نام مبارک "یا حسین (ع)" و "یا ابوالفضل (ع)" بود ، با لباس‌های سبز و سفید ملبس کرده و طفل های شیرخواره‌ خود را به یاد دردانه اباعبدالله الحسین (ع) ، حضرت علی اصغر (ع) بر روی دست گرفته و اشک ماتم ریختند.

شرکت کنندگان در این آیین معنوی با سینه زدن و عزاداری خالصانه بر مظلومیت اباعبدالله الحسین (ع) و مادران داغدیده کربلا به ویژه حضرت زینب (س) اشک ماتم می ریزند و لالایی مادران در سوگ طفل ۶ ماهه امام حسین (ع) شور و حال معنوی خاصی به این مراسم می بخشد.

مداحان اهل بیت (ع) نیز با اشاره به مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) به ذکر مصیبت، بیان حادثه تاریخی کربلا و مرثیه سرایی پرداختند و مادران با قرائت نذرنامه ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) نشان دادند.

مادران، نوزادان خود را با چفیه، سربندهای سبز و قرمز و لباس های سفید و سبز رنگ پوشانده و به یاد مصیبت کربلا و سختی های خاندان اباعبدالله حسین (ع) در صحرای کربلا اشک ماتم سر می دهند و با عهدی پایدار فرزندشان را برای سربازی حضرت مهدی (عج) پرورش می دهند.

همایش شیرخوارگان حسینی مراسمی است که به یاد حضرت علی اصغر (ع) کودک شیرخواره و کوچکترین شهید حادثه کربلا توسط مسلمانان ایران و کشورهای دیگر جهان همچون افغانستان، هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان و ترکیه همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌ شود.

همایش شیرخوارگان حسینی سال ۱۳۸۱ از تهران شروع و اکنون بین المللی شده‌ و قدمت آن در لرستان نیز بیش از ۱۶ سال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha