۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85536897
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

آیین شیرخوارگان حسینی در آبادان برگزار شد

۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۱
کد خبر: 85536897
آیین شیرخوارگان حسینی در آبادان برگزار شد

آبادان - ایرنا - همزمان با ششمین روز ماه محرم آیین شیرخوارگان حسینی روز جمعه با حضور جمع زیادی از مادران و کودکان خردسال در مصلای نماز جمعه آبادان  برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین باشکوه امام جمعه آبادان پس از ذکر مصیبت گفت: هدف اصلی از قیام امام حسین(ره) امر به معروف و نهی از منکر، ترویج خداپرستی و پیروی از امر پیامبر(ص) است.

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی افزود: امام حسین(ع) برای انجام دادن یک واجب از واجبات دین، قیام کرد و به همراه یاران باوفایش در این راه به شهادت رسید.

وی بیان کرد: قیام امام حسین(ع) نشان داد که خون بر شمشیر چگونه پیروز خواهد شد و امروز نیز مقاومت مردم در غزه نیز در این مسیر است.

حجت الاسلام غبیشاوی توجه به سبک زندگی اسلامی را مورد تاکید قرار داد و افزود: نگاه خانواده‌ها به زندگی باید همراه با نگاه معنوی و معارف دینی باشد.

در این مراسم، مادران با پوشاندن لباس های مشکی و پیشانی بندهایی سبز رنگ به فرزندان خود، به یاد حضرت علی اصغر (ع) فرزند ۶ ماهه امام حسین (ع) عزاداری کردند.

همایش یا روز شیرخوارگان حسینی نام مراسمی است که هر سال در نخستین جمعه ماه محرم به یاد کودکان کشته شده در روز عاشورا برگزار می شود و در حال حاضر به یک همایش جهانی تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha