۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85536934
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لبیک شیرخوارگان خراسان جنوبی به علی اصغر (ع) + فیلم

بیرجند - ایرنا - همایش سراسری شیرخوارگان حسینی همزمان با اولین جمعه ماه محرم و همزمان با سراسر کشور در ۲۰۰ نقطه شهری و روستایی خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا اولین جمعه ماه محرم، برای همه حال و هوای غریبی دارد به خصوص برای مادرانی که نوزاد شیرخوار دارند و برای همدردی با حضرت رباب (س) و شیرخواره شش ماهه ایشان، نوزاد خود را به محافل عزاداری حسینی آورده‌اند.

البته سال‌های سال است که همایش شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود و مادران به عشق سرور و سالار حسینی و برای نهادینه شدن فرهنگ حسینی بر فرزندان خود لباس سقا می‌پوشانند و سربندهای یا علی اصغر(ع)، یا حسین(ع)، یا زینب(س) و یا اباالفضل(ع) می‌بندند.

امروز حسینه جماران بیرجند و آستان امامزادگان باقریه بیرجند میزبان شیرخوارگانی بود که مادرانشان آن‌ها را فدایی علی اصغر(ع) می‌دانند.

لبیک شیرخوارگان خراسان جنوبی به علی اصغر(ع) +فیلم

مادرانی که نوزادان خود را با پیشانی بندهای سرخ و مشکی و سبز به محفل عزاداری حسینی آورده‌اند تا شاید به این روش ارادت خود را به حضرت رباب(س) و شیرخواره شش ماهه ایشان نشان دهند.

در ابتدا مداحان شروع به مرثیه سرایی کردند و شیفتگان امام حسین (ع) و یاران باوفایش در غم مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

مادران عزادار حسینی نیز با خواندن لالایی یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا حضرت علی‌ اصغر (ع) را گرامی داشتند.

استاد حوزه علیمه قم در این مراسم گفت: یکی از عوامل ماندگاری قیام مقدس امام حسین(ع)، حضور بانوان است، به گونه‌ای که ۹ مادر داریم که فرزندانشان در کربلا به شهادت رسیدند و در قله بانوان کربلایی، حضرت زینب کبری(س) قرار دارند.

حجت الاسلام محمداسماعیل خورشیدی افزود: شما بانوان امروز ادامه دهنده راه همان بانوانی هستید که در کربلا فرزندان خود را فدای امام حسین (ع) کردند.

وی عنوان کرد: یکی از دلایل حضور بانوان در کربلا، دلیل امنیتی بود و یکی از سیاست‌های کثیف دشمنان دین و قرآن این است که وقتی عرصه بر آنان تنگ می شود زنان را وسط می آورند تا بقیه را تحت تاثیر قرار دهند و امام حسین(ع) این را می دانست که ممکن است از این طریق جلوی ایشان را بگیرند و امام حسین (ع) در این راستا غیرت را به ما درس دادند.

وی از بانوان خواست که به مردان خود، غیرت آموزش دهند و بر روی فرزندان خود حساس باشند و فضای مجازی خطرناک است و فقط به جنبه مصبیت و اشک این قیام نگاه نکنند هر چند مهم است.

حجت الاسلام خورشیدی اظهارکرد: روز عاشورا سند مظلومیت امام حسین(ع)، حضرت علی اصغر(ع) است چرا که همه یاران ایشان حرف می زدند اما علی اصغر(ع) یک کلمه هم سخن نگفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha