کاظمی‌پور: بانوان در پاریس عملکرد بهتری خواهند داشت/ فوتبال بانوان به کافا محدود نشود

تهران- ایرنا- معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش معتقد است که بانوان کشورمان در بازی‌های المپیک پاریس، عملکرد بهتری را نسبت به دوره‌های قبل خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، مریم کاظمی‌پور، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش، امروز در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به حضور پررنگ بانوان در کاروان اعزامی ایران به المپیک پاریس، گفت: بانوان در کاروان اعزامی به المپیک پاریس توانستند ۱۱ سهمیه را به دست بیاورند، البته پیش‌بینی ما این بود که ۲ یا ۳ سهمیه دیگر هم می‌توانستیم کسب کنیم.

وی افزود: در این رابطه باید به کیفیت کسب سهمیه، برنامه‌ریزی‌ها و اردوهایی که برای آماده‌سازی در نظر گرفته شده، توجه شود. شرایط آماده‌سازی بانوان در این دوره نسبت به دوره‌های قبل متفاوت بوده است. امیدوار هستیم دختران ما بتوانند که بهترین عملکرد را داشته باشند، این ۱۱ نفر رویدادهای مهم بین‌المللی را تجربه کرده‌اند که حتی شاید سنگین‌تر از المپیک بوده است.

وی درباره پیش‌بینی‌اش درباره عملکرد بانوان ایران در پاریس، اظهار داشت: امیدوارم کیفیت عملکردی بهتری را کاروان ایران در پاریس نسبت به گذشته تجربه کنند. البته در المپیک، کسی برای شکست وارد میدان نمی‌شود اما امیدوارم که ورزشکاران ما بهترین عملکرد خودشان را با توجه به حمایت‌ها و برنامه‌ریزی‌های موثر، ثبت کنند. پیش‌بینی درباره مدال‌آوری بانوان در تکواندو و قایقرانی در این برهه زمانی درست نیست، چون فشار زیادی را روی ورزشکاران می‌آورد. توقع ما این است که ورزشکاران در کمال ارامش بتوانند بهترین عملکردشان را ثبت کنند.

کاظمی‌پور درباره برگزاری مراسم بدرقه کاروان المپیک که با حضور مادران و همسران ورزشکاران دیروز در تهران برگزار شد، یادآور شد: این پشنهاد توسط وزیر ورزش و جوانان مطرح شد، در شادی‌ها و قهرمانی‌ها همه شریک هستند اما در ناکامی‌ها، یک ورزشکار، مادر یا همسر را به عنوان سنگ صبور دارد که کمک می‌کند تا از بحران خارج شود. حضور مادران و همسران می‌تواند نقش حمایتی و عاطفی مهمی را ایفا کند.

وی افزود: همچنین چهارمین دوره تجلیل از بانوان ورزشکار، در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور ۳۱۰ بانوی ورزشکار و مادران قهرمان‌پرور و همسران حامی برگزار خواهد شد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش در ادامه با اشاره به وضعیت تیم‌های فوتسال و فوتبال بانوان، تصریح کرد: وضعیت فوتبال خوب است اما یک تهدید هم وجود دارد. اینکه ما خودمان را با تیم‌های آسیای مرکزی محک می‌زنیم، می‌تواند ما را نسبت به حضور در جام‌جهانی، قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی غافل کند.

وی بیان کرد: به همین خاطر نباید تنها به حضور در مسابقات کافا بسنده کنیم و باید برنامه‌ریزی قدرتمند باید داشته باشیم. استعداد و ظرفیت ایران خیلی بالاتر از سطح تورنمنت کافا است و باید خودمان را با تیم‌های قوی‌تری محک بزنیم.

کاظمی‌پور تاکید کرد: اگر دلخوش به مسابقات کافا باشیم از رقیبان جدی‌مان برای حضور در مسابقات جدی‌تر عقب می‌مانیم.نگاه ویژه‌ای به فوتبال بانوان می‌تواند ورزش قهرمانی بانوان را متحول کند و از حامیان مالی می‌خواهیم تیم‌های بانوان را هم مورد حمایت قرار دهند.

وی در پایان اذعان کرد: باید از مهاجرت داخلی ورزشکاران جلوگیری کنیم، ، هر چقدر دایره امنیت حرفه‌ای بانوان را با توجه به جایگاه مادری و همسری که دارند، گسترده‌تر کنیم و آنها در استان خودشان فعالیت کنند، از آنها صیانت کرده‌ایم وکرامت بانوان و حمایت‌مان را بالا برده‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha