ارگ کریم خان میزبان آیین‌های محرمی کشور/برگزاری کنسرت در پاسارگاد و تخت‌جمشید پس از صفر

شیراز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، آیین‌های سوگواری محرم فارس و دیگر استان‌ها در میدان ارگ کریم‌خان شیراز در ایام محرم و صفر برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد ثابت اقلیدی روز جمعه در آیین تجلیل و تکریم معاون صنایع دستی این اداره‌کل گفت: بیش از ۲۰ آیین عاشورایی و سوگواری در فارس وجود دارد که باید به‌درستی و در قالب رویداد ملی مذهبی به نمایش درآید.

وی افزود: در تلاشیم این آیین‌ها و برخی از آیین‌های منتخب کشور و کشورهای همسایه را در میدان ارگ کریم‌خانی در شیراز اجرا کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: برگزاری رویدادها بهانه‌ای تأثیرگذار برای توسعه و رونق گردشگری است و در حال حاضر این امکان در فارس وجود دارد که با تعریف و اجرای این رویدادها بتوانیم شاهد توسعه بیشتر گردشگری باشیم.

ثابت اقلیدی با اشاره به برپایی کنسرت موسیقی علیرضا قربانی در مجموعه جهانی تخت جمشید، گفت: این رویداد بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت و بسیاری از حاضران از،دیگر استان‌های کشور به فارس سفر کردند.

وی اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها، کنسرت‌های موسیقی پس از ماه محرم و صفر در مجموعه‌های جهانی تخت جمشید و پاسارگاد برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: صنایع‌دستی و میراث فرهنگی ۲ بال گردشگری هستند و توجه به این ۲ به‌صورت مستقیم بر توسعه و رونق گردشگری تأثیر دارد.

ثابت اقلیدی یادآور شد: برای نمونه در دوران کرونا که رونق گردشگری کاهش یافت، شاهد ضرر و زیان و بی‌رمقی حوزه صنایع‌دستی و تأسیسات گردشگری بودیم.
وی درباره روند توسعه زیرساخت‌ها و برنامه‌های حمایتی از صنایع‌دستی فارس، گفت: شهید جمهور توجه خاص و ویژه به مباحث گردشگری و صنایع‌دستی داشت به‌طوری‌که بعد از سال‌ها چتر حمایتی بیمه بر سر هنرمندان صنایع‌دستی قرار گرفت.
ثابت اقلیدی ادامه داد: برخی از اماکن تاریخی و فرهنگی استان به هنرمندان واگذار شد این روند حمایتی با جدیت بیشتری ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش ایرنا، بهزاد احمدی فارسانی که پیش‌ از این معاون صنایع‌دستی فارس بود با حکم مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی منصوب شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha