امام‌جمعه اهواز خطاب به رییس جمهور منتخب: خوزستان نیازمند برنامه ویژه است

اهواز - ایرنا - امام جمعه اهواز خطاب به رییس جمهور منتخب، استان خورستان را از استان‌های با اهمیت کشور دانست چراکه عمده منابع کشور در این استان نهفته است و گفت: رسیدگی و رفع چالش های موجود در این استان نیازمند برنامه ویژه از سوی دولت و رییس جمهور جدید است.

به گزارش ایرنا سید محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اهواز اظهار کرد: برای رییس جمهور منتخب آرزوی موفقیت می‌کنیم، به نام هر نامزدی که از دل صندوق رای بیرون آمده است احترام می‌گذاریم و امیدواریم در صحنه اجرا موفق عمل کند.

وی جلب اعتماد مردم، امید بخشی و امیدآفرینی، مدیریت تحریم و تحریف دشمنان، غلبه بر یک دهه عقب‌ماندگی(دهه ۹۰) را از جمله مطالبات مقام معظم رهبری از دولت‌ها عنوان کرد.

امام جمعه اهواز بیان کرد: از رییس جمهور منتخب انتظار می‌رود راهی که شهید رییسی ترسیم کردند را با شناخت نقاط قوت و ضعف ادامه دهند.

وی از رییس جمهور جدید خواست در انتخاب مدیران و نیروها دقت نظر داشته باشد و افزود: تعیین افراد برای انجام مسئولیت ها با سنجش همراه باشد و عیار افراد مورد توجه قرار گیرد.

موسوی‌فرد ضمن قدردانی از مردم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: دشمن به میدان آمد و تلاش خود را کرد تا مردم را از حضور پای صندوق‌های رای منصرف کند اما میلیون‌ها نفر آمدند و رای دادند.

وی در خصوص میزان مشارکت در انتخابات پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون توضیح داد: میانگین مشارکت مردم از اولین انتخابات تاکنون ۷۰ درصد است.

نماینده ولی فقیه در خوزستا یادآور شد: کسانی که پای صندوق رای می‌آیند قطعا به نظام‌اعتقاد دارند.

امام جمعه اهواز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود نهادینه شدن عشق و محبت اهل بیت، تلاش در ایجاد بصیرت ،ایجاد معرفت و تقویت ایمان‌ را از ویژگی‌های هیات مذهبی برشمرد.

وی با اشاره به دهه محرم گفت: اشک، ناله، سینه زدن خوب است و تکلیف ماست و باید بیشتر شود اما مهم‌تر نهادینه شدند رفتارهای دینی در خانواده‌ها است.

موسوی‌فرد با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان ۲ واجب مهم توضیح داد: این دو واجب از اهداف مهم سیدالشهدا بود اگر به این ۲ فریضه عمل و توجه کافی شود مشکلی در جامعه دینی نخواهیم داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha