استاندار: توقف در انجام امور سیستان و بلوچستان به هیچ عنوان قابل قبول نیست

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شاهد پیشرفت استان در عرصه‌های مختلف هستیم، گفت: باید هر روز پیشرفت بیشتری را مشاهده کنیم و توقف در انجام امور استان به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، محمد کرمی در همایش شهرداران سیستان و بلوچستان با گرامیداشت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) اظهار کرد: باید از توان همدیگر برای انجام امور استفاده کنید، دستگاه‌های اجرایی در کارها با همدیگر همفکری و هم افزایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) برای احیای دین جدش حضرت محمد (ص) قیام کرد و راه و رسم بندگی را نشان داد افزود: انقلاب اسلامی ادامه دهنده راه انبیا و اولیای الهی است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: شهرداران این استان قریب به اتفاق همه جوان و سرشار از خلاقیت و نوآوری هستند و باید از این خلاقیت و نوآوری برای تحول در جامعه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان، نوجوانان و جوانان سرشار از ایده هستند و در هر منطقه ای که در آن زندگی می‌کنند باید برای بهره وری بیشتر کار تیمی به آن ها آموزش داده شود گفت: متاسفانه در برخی مواقع شاهد عملکرد جزیره‌ای دستگاه‌های اجرایی در سطح سیستان و بلوچستان هستیم.

کرمی با بیان اینکه دانشگاه محور تحول است و مسوولان باید از توانایی دانشگاه‌ها، دانشجویان و اساتید در تحول آفرینی شهرها استفاده کنند اظهار کرد: علم بالاترین سرمایه است، بنابراین نتیجه تولید علم، تولید ثروت است.

وی به‌ مسوولان سیستان و بلوچستان توصیه کرد که از ظرفیت‌های مختلف بویژه اقشار و امکانات موجود در جهت توسعه بهتر استفاده کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به کارهای زیرساختی انجام شده در سطح استان افزود: ساخت کارخانه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت تولیدی شهرستان‌ها به توسعه استان سرعت می‌بخشد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت کریدوری سیستان و بلوچستان در زمینه ایجاد بازارچه‌های شهری و معرفی محصولات مختلف بویژه صنایع دستی این منطقه به تمام نقاط کشور استفاده کرد گفت: برای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها باید برنامه‌ریزی و طراحی‌های دقیق صورت گیرد که با توجه به نیروی جوان استان و خلاقیت و خوشفکری این جوانان ‌می‌توان از این ظرفیت‌ها بهره برد.

کرمی با بیان اینکه ایجاد شرکت‌های صنعتی در کنار شهرها و بهره‌گیری از پهنه‌های معدنی ظرفیت خوبی برای توسعه شهرهای سیستان و بلوچستان است افزود: ایجاد شهرک‌های کشت و صنعت بویژه در زمین‌های قابل کشت، بهره‌گیری از توان سرمایه‌گذاران، تولید مصالح مورد نیاز شهرها در داخل استان باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha