امام جمعه سبزوار: رییس جمهور منتخب بر وفاق ملی متمرکز شود

سبزوار- ایرنا- امام جمعه سبزوار گفت: انتظار آن است که رییس جمهور منتخب مردم فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی بر وفاق ملی متمرکز شده و از سرمایه گرانقدر اعتماد مردم مراقبت کند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله غلامرضا مقیسه در خطبه‌های نماز جمعه سبزوار اظهار کرد:‌ رییس جمهور منتخب، رییس جمهور همه مردم است و باید مورد احترام همه اقشار و گروه‌های سیاسی باشد و طبیعی است از وی انتظار می رود در راستای تقویت همدلی میان تمام جریان های سیاسی و بهره‌گیری از توان و ظرفیت آنان بکوشد و باتدبیر خود رقابت را به همکاری اجرایی تبدیل کند.

وی با قدردانی از حضور باشکوه مردم در انتخابات اخیر افزود:‌ این حضور و مشارکت ارزشمند جای تشکر دارد و باید هم از مردمی که پای صندوق رای آمدند و هم از تلاش نیروهای دست اندرکار که انتخاباتی سالم و بدون نقص را برگزار کردند، قدردانی کرد.

امام جمعه سبزوار تاکید کرد:‌ هر رای مردم با هر گرایش سیاسی به معنای تایید و همراهی با اصل نظام است و این مشارکت نشان داد که علیرغم همه تبلیغات منفی دشمنان در سالهای اخیر، مردم زاویه ای با نظام و آرمان های انقلاب ندارند، هرچند که مشکلات اقتصادی و تحریم عرصه زندگی را بر آنان تنگ کرده است.

آیت الله مقیسه با تاکید بر الگو گرفتن رییس جمهور منتخب از رفتار و عملکرد رییس جمهور شهید، که بارها مورد تحسین رهبری قرار گرفته است،‌ گفت:‌ شایسته است مسوولان کشور و رییس جمهور منتخب تمام تلاش خود را برای خدمت به این مردم، که لایق بهترین ها هستند،‌ به کار گیرند.

وی با گرامیداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان، گفت: یکی از نقشه های دشمن این است که این نهاد مقدس را تضعیف کرده و از این طریق به انقلاب و نظام اسلامی ضربه بزند.

امام جمعه سبزوار خاطرنشان کرد:‌ حضرت امام (ره) در تاکیدات خود شورای نگهبان را حافظ اسلام و مسلمین خوانده اند و بر این اساس تشخیص این شورا مخالف اسلام نیست و همه باید آن‌را بپذیرند و بدانند که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان، امری خطرناک برای کشور و اسلام است. بنابر این باید به نظرات و تصمیمات این شورا، ولو خلاف نظر شخصی ما باشد احترام بگذاریم.

وی با اشاره به گرمی هوا تاکید کرد:‌ بر همه لازم است که در چنین شرایطی در مصرف برق و آب مراقبت لازم را کرده و از اسراف خودداری کنند تا به قطعی آب و برق مبتلا نشویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha