۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85537024
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

همنوایی شیرخوارگان ملایری با علی اصغر(ع)+فیلم

۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۵
کد خبر: 85537024
همنوایی شیرخوارگان ملایری با علی اصغر(ع)+فیلم

همدان- ایرنا- شیرخوارگان حسینی در مصلی حضرت ابوالفضل(ع) ملایر همراه با مادران عزادار خود با شهید ۶ ماهه دشت کربلا حضرت علی اصغر(ع) همنوایی کردند.

به گزارش ایرنا؛ «نوای لالایی اصغر» طفل شش ماهه کربلا در نخستین جمعه محرم در مصلی حضرت ابوالفضل(ع) ملایر طنین‌انداز شد و مادران ملایری عاشقانه زیباترین جلوه عشق و معرفت به حضرت علی اصغر(ع) را به نمایش گذاشتند.

مادران دغدار ملایری طفلان شیرخوار خود را به عشق طفل شش ماهه کربلا و به یاد علی اصغر(ع) بر روی دستان خود گرفتند و با رباب(س) مادر داغدار دشت نینوا همنوا شدند و نوای لالایی سر دادند.

هزاران مادر و کودک داغدار در سراسر کشور امروز به یاد علی اصغر حسین(ع) اشک ماتم ریختند و دلهای‌شان مملو از غم و اندوه بود و با تکرار این غم جانکاه فرزندان خود را روی دستانشان گرفتند تا علی اصغر(ع) با دستان کوچکش دست آنها را بگیرد، باز هم چه غوغایی برپا شده با نوای لالایی علی اصغرم...

مصلی حضرت ابوالفضل(ع) ملایر مملو از خیل جمعیت ارادتمند و عاشق اباعبدالله الحسین(ع) بود و در این آیین عاشقانه مادران در حالیکه گهواره نمادین حضرت علی اصغر(ع) را با اشک‌های خالصانه خود همراهی می‌کردند، ندای یا حسین(ع) و یا زهرا(س) سر دادند و برای شهادت مظلومانه طفل ۶ ماهه کربلا اشک ماتم ریختند.

کودکان شیر خوار ملایری با لباس‌های سبز و سفید رنگ و سربند سیز، دستان کوچک خود را در آغوش مادرانشان برای یاری حضرت سیدالشهدا(ع) و شهید ۶ ماهه دشت کربلا به آسمان بلند کردند و این شکوه عاشقان، بیعتی دوباره با اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت علی اصغر(ع) بود.

در این همایش مداحان و مرثیه سرایان در غم اهل بیت(ع) و به یاد حضرت علی اصغر(ع) مدیحه‌سرایی کردند و عزداران با زدن بر سر و سینه، عشق و ارادت خود را به ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش نشان دادند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان روز جمعه در همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی حضرت ابوالفضل(ع) ملایر گفت: نهضت سرخ حسینی با خون گلوی حضرت علی اصغر(ع) به اوج خود رسید و این نوزادان ۶ ماهه امروز حافظان فردای نهضت حسینی هستند.

حجت الاسلام «سیدحسن فاضلیان» افزود: علی اصغرهای امروز که در دامان شما مادران هستند، باید به گونه‌ای تربیت شوند که فردا حافظان نهضت حسینی بوده و در مقابل و ستم دشمنان اسلام و انقلاب ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ابعاد عاشورا در سراسر جهان گسترده شده و مجمع جهانی علی اصغر(ع) در نقاط مختلف جهان برپاست و معجزه‌ای الهی برای ترویج فرهنگ سرخ عاشورا و نهضت جهانی امام حسین(ع) است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان باب الحوائج را بزرگترین ویژگی حضرت علی اصغر(ع) دانست و بیان کرد: طفل ۶ ماهه امام حسین(ع) باب‌الحوائج است و با دستان خود گره‌های بزرگی را از زندگی مردم باز می‌کند.

حجت الاسلام فاضلیان خطاب به مادران ملایری گفت: فرزندان خود را با حضور در مجالس عزاداری امام حسین(ع) و حضرت علی اصغر(ع) بیمه کنید و از کودکی با عشق، فداکاری و مقاومت اباعبدالله الحسین(ع)، حضرت علی اصغر(ع) و یاران با وفایش آشنا کنید.

وی یادآور شد: امروز مجمع جهانی علی اصغر(ع) به حماسه‌ای عظیم تبدیل شده است و حضور مادران همراه با طفل شیرخوار خود در این همایش سراسری، انقلابی بزرگ را به راه انداخته‌اند.

حجت الاسلام فاضلیان گفت: امروز نیز ماداران داغدار در سراسر کشورمان کودکان خود را آغوش گرفته و اعلام کردند که فرزندان خود را در راه علی اصغر(ع) و برای یاری مهدی(عج) فدا می‌کنند.

به گزارش ایرنا؛ همایش شیرخوارگان حسینی همه ساله با هدف تکریم حماسه شیرخواره شهید اهل بیت(ع) حضرت علی اصغر(ع) به عنوان بزرگترین سند مظلومیت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در سراسر ایران اسلامی و در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha