امام جمعه قشم: گریه برای سیدالشهدا(ع) امید را در دلها زیاد می کند

قشم- ایرنا - امام جمعه قشم با بیان اینکه گریه برای سیدالشهدا(ع) امید را در دلها زیاد می کند، گفت: این گریستن، اشک حماسه، تبیین اسلام، بارش آیه های انفسی انسان و حیات بخش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قشم با تسلیت ایام حزن و اندوه شهادت سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: تاسوعا و عاشورا اوج ایثار و بندگی است.

وی با اشاره به اینکه حقیقت این است که در این عالم، هیچ‌ چیز نمی تواند جای گریه و اشک بر سیدالشهدا(ع) را پر کند، گفت: همین مجلس روضه‌ سیدالشهدا(ع) است که بشریت را به نجات خواهد کشاند.

امام جمعه قشم توضیح داد: واقعیت این است که گریه برای سیدالشهدا(ع) آغاز راه و نه پایان راه است، شروع ماجرا و نه پایان آن است.

حجت‌الاسلام حاجبی اضافه کرد: آنچه در کربلا و در عاشورا بر اهل بیت رسول خدا(ص) گذشته است، آنقدر مظلومانه و دردناک، آنقدر سخت و جان فرساست که نه حتی آدمیان و نه حتی جن و ملک، که جمادات و نباتات را نیز به زاری می اندازد؛ مگر نشنیده‌ ایم که آسمان و زمین، بر این مصیبت گریسته‌اند.

وی گفت: گریه بر حضرت سیدالشهدا(ع) نشانه‌ محبت است و این محبت، اگر به اطاعت رسید، اسباب نجات است و اگر نه، چیزی در حد همان محبت کوفیان خواهد بود.

خطیب نماز جمعه قشم بیان کرد: امروز اگر می بینیم که قیام عاشورا بعد از گذشت یکهزار و ۴۴۶ سال از آن هنوز پر قدرت ترین و ماندگارترین حادثه تاریخی در دنیاست دلیل آن این است که عناصر خدا محوری و اخلاص، منطق و عقل، عزت و حماسه و عاطفه در آن موج می زند.

حاجبی اظهار کرد: الگوی عاشورا در حوادث آینده جهانی بشریت و سعادت مردم دنیا هم موثرترین خواهد شد چرا که همانی ۲ جبهه حسینی و مهدوی را شامل می شود، دنیا به برکت این ۲ جبهه عاشوراست، آبادی دنیا و سعادت بشر به عاشورا گره خورده است.

وی تصریح کرد: عاشورا و تاسوعای حسینی و گریه و اشک برای حضرت سیدالشهدا(ع) انسان ها را از ظلمت به سوی نور می برد.

مُحَرَّمُ الحَرام نخستین ماه سال شمار هجری قمری است و دلیل نامگذاری این ماه، حرام بودن جنگ در آن ذکر شده است.

واقعه کربلا که منجر به شهادت امام حسین(ع) و یارانش شد، در ماه محرم سال ۶۱ قمری اتفاق افتاده است.

شیعیان هر ساله دهه اولِ این ماه را برای امام حسین(ع) و یارانش سوگواری می‌کنند که در برخی از مناطق عزاداری آنها تا اربعین شهادت امام حسین علیه سلام(بیستم ماه صفر) به مدت ۵۰ روز ادامه دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha