اقتصاد و بهبود معیشت مردم اولویت دولت چهاردهم باشد

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه قصرشیرین گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی زمینه و بستری برای پیشبرد جنگ روانی بوده دشمنان ایران اسلامی با توطئه‌ تحریف به دنبال یأس‌پراکنی و از بین بردن امید هستند از این رو اقتصاد و بهبود معیشت مردم در اولویت برنامه های دولت چهاردهم باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام صادق صالحی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین افزود: یکی از عرصه‌ های بسیار مهم برای بهبود و تقویت امید و اعتماد ملّت تمرکز جدّی مسئولان کشور و در رأس آنان رئیس‌جمهور بر حل مساله‌ اقتصاد و بهبود وضعیت معیشت عمومی مردم است.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی در عرصه‌ حل مشکلات اقتصادی با بن‌بستی روبه‌رو نیست و راه‌حل اساسی غلبه بر این عقب‌ماندگی اقتصادی و دستیابی کشور به رشد اقتصادی مناسب است و چنانچه توان داخلی کشور و مردم در جهت تقویت تولید ملّی فعّال شود، می‌توان به رشد اقتصادی مناسب دست یافت و بر مشکلات اقتصادی همچون توّرم غلبه کرد.

خطیب جمعه قصرشیرین در ادامه با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی با توطئه‌ جنگ ترکیبی از سوی دشمنانش روبه‌رو است، ادامه‌ داد: این جنگ ، جنگی پیچیده و همه‌جانبه است‌ که در این نبرد سنگین، دشمن «امید» را هدف گرفته و در این راستا، دشمن با تمام توان ۲ ابزار مهمّ «تحریم» و «تحریف» را علیه ملّت ایران به کار گرفته است.

وی اضافه کرد: تحریم هرچند «اقتصاد ملی» و «معیشت عمومی مردم» را تحت فشار قرار داده، اما تحریف نیز به‌عنوان لبه‌ دیگر این قیچی «نشاط و تحرک و امید مردم» را هدف گرفته است.
او در ادامه با اشاره به انتخابات چهاردهم با عنوان تجلی دوباره مردم‌سالاری دینی گفت: مشارکت حدود ۵۰ درصدی مردم آگاه ایران اسلامی نشان داد ترفند معاندان و رسانه‌های ضدانقلاب شکست خورد.

امام جمعه قصرشیرین ادامه داد: نقطه اوج این حماسه را ایرانیان خارج از کشور خلق کردند که به‌طور مستقیم در آماج حملات و توهین‌های بی‌شرمانه عناصر خودفروخته ضدانقلاب قرار داشتند.

حجت الاسلام صالحی اضافه کرد: دشمنان هرچند سعی کردند با تهدید، تحریم، فشار اقتصادی و سیاسی و ایجاد یأس مردم را نسبت به آینده کشور بی‌تفاوت کنند اما مردم انقلابی و بصیر ایران اسلامی با دشمن‌شناسی خود نشان دادند گوش به فرمان رهبر انقلاب اسلامی هستند.

وی اظهار کرد: رئیس‌جمهور منتخب اکنون رئیس‌جمهور تمام مردم کشور است و باید مورد احترام تمام گروه‌های اجتماعی و سیاسی باشد.‌

خطیب جمعه قصرشیرین افزود: از رئیس‌جمهور منتخب انتظار می‌رود در جهت تقویت همدلی میان تمامی جریان‌های سیاسی و بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آنان بکوشد و با تدبیر خود رقابت‌های انتخاباتی اخیر به همکاری‌های اجرایی تبدیل کند.

او ادامه داد: منتخب مردم اینک بر یک صندلی جلوس می‌کند که در سه سال اخیر ، شهید رئیسی بر آن نشست اما لحظه‌ای به آن دل نبست و بر آن قرار نگرفت، او بیقرار مردم بود و در منش شخصی و روش مدیریتی و تعامل با قوا، الگویی تراز از دولتمرد انقلابی را به یادگار گذاشت و بارها مورد تحسین رهبر عزیزمان قرار گرفت امید است این الگو مورد توجه و اقتدای رئیس جمهور منتخب قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی افزود: شباهت دوران ما با دوران حسین بن علی(ع) عجیب و خط‌دهنده است و به ما می‌گوید در این زمان چه باید بکنیم، امام (ره) خط نشان حسینی را در نهضت، در منش و در زندگی خود انتخاب کرد و توانست جمهوری اسلامی‌ را بیمه کند و دشمن را از تهدید و فشار منصرف کرده و به دشمن تفهیم کرد که فشار و تهدید و حمله، اثری ندارد و این حرکت و این رهبر، جریان و کسی نیست که با این حرف‌ها، از راهی که می‌رود، برگردد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha