۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۴
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85537157
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وحیدی: تمهیدات لازم برای اربعین امسال تدارک دیده شده است

آبادان - ایرنا - وزیر کشور گفت: تمهیدات لازم برای تردد آسان زائران در اربعین حسینی امسال به شکل مطلوب تر نسبت به ادوار گذشته تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد وحیدی روز جمعه در بازدید از زیرساخت‌ها در مرز شلمچه و بصره عراق اظهار کرد: تشکر می‌کنیم از دولت عراق که اهتمام جدی در موضوع اربعین دارد و در این راستا مشکلات را برطرف کرده است.

وی با قدردانی از ملت عراق افزود: مردم این کشور در چند سال گذشته مهمان‌نوازی مناسبی از زائران اربعین حسینی داشتند که باعث شده زائران احساس غریبی نداشته باشند.

وزیر کشور گفت: امروز از مرز و شهر بصره بازدید شد و تصمیمات خوبی برای تسهیل در تردد زائران گرفته شد.

وحیدی با بیان اینکه اقدامات لازم صورت گرفته تا اربعین امسال به خوبی انجام شود گفت: در حوزه هلال احمر، حمل و نقل و بهداشت امسال مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی بیان کرد: افزایش اتوبوس‌ها به منظور انتقال زائران از شلمچه به بصره پیش بینی شده که این اقدام با همکاری دولت ایران محقق خواهد شد.

وحیدی گفت: همچنین امسال زائران می‌توانند از خط دریایی در مسیر خرمشهر به بصره استفاده کنند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده از سوی دولت عراق در پایانه شلمچه و چذابه و اقدامات انجام شده از سوی استاندار خوزستان در این ۲ پایانه مرزی، شرایط خوبی برای تردد زائران فراهم است.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha