۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۴۱
کد خبر: 85537304
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

چین ۶ شرکت‌ آمریکایی را تحریم کرد

۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۴۱
کد خبر: 85537304
چین ۶ شرکت‌ آمریکایی را تحریم کرد

تهران- ایرنا- وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که پکن ۶ شرکت آمریکایی فعال در صنایع تسلیحاتی و چندین نفر از مدیران اجرایی آنها را تحریم کرده است.

به گزارش جمعه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری سی سی تی وی، در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است که پکن این ۶ شرکت آمریکایی فعال در صنایع تسلیحاتی و چندین نفر از مدیران اجرایی آنها را به دنبال تصمیم واشنگتن برای فروش تسلیحات به تایوان تحریم کرده است.

بر اساس این بیانیه، ورود مدیران اجرایی این شرکت‌ها به چین ممنوع شده و اموال آنها در این کشور توقیف خواهد شد.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: پکن اقدام آمریکا در فروش تسلیحات به تایوان را نقض اصل چین واحد و سه بیانیه مشترک پکن و واشنگتن در خصوص جزیره تایوان می‌داند.

به گزارش ایرنا، پکن، جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند. دو طرف از زمان جدایی در سال ۱۹۴۹ به دلیل جنگ داخلی، با عقب نشینی دولت وقت چین، جداگانه اداره می‌شوند.

آمریکا به رغم آنکه می‌گوید به اصل چین واحد پایبند است اما در عمل با انجام اقداماتی بی‌پروا و ترویج تعامل رسمی با جزیره تایوان، در حال توسعه روابط خود با این جزیره است.

واشنگتن به تازگی فروش بسته تسلیحاتی قابل توجهی به تایوان را تائید کرده است درحالیکه پکن نسبت به کمک‌های واشنگتن به منطقه‌ای که حاکمیت آن را متعلق به خود می‌داند، اعتراض دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha