۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۴۷
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85537323
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: ۳۸۰ کیلومتر راه روستایی در کردستان احداث شد

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: طی ۲ سال گذشته حدود ۳۸۰ کیلومتر راه روستایی در استان احداث شده است که در هیچ دوره‌ای چنین کارکردی وجود نداشته و امسال این مقدار به ۵۰۰ کیلومتر افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه جمعه در دیدار با مردم روستای خامسان (از توابع شهرستان کامیاران) در مسجد این روستا با تاکید بر اینکه وضعیت راه‌های موصلاتی روستاهای این منطقه باید بهبود پیدا کند، اظهار کرد: ساخت و سازهای داخل روستای خامسان نشان از امیدواری و اهتمام مردم نسبت به توسعه روستا است و برای ما نیز تکلیف توجه بیشتر را ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه شهرستان کامیاران و این منطقه دارای ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری است که باید از آن‌ها به بهترین نحو بهره برد، افزود: احداث ایستگاه پمپاژ آب، تبدیل هزار هکتار از زمین های منطقه به زمین آبی و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب از جمله مطالبات مردم خامسان است که با جدیت تمام این موضوعات را پیگیری خواهیم کرد.

استاندار کردستان تاکید کرد: شهرستان کامیاران و این منطقه دارای ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری است که باید از آن‌ها به نحو احسن بهره برد.

زارعی کوشا افزود: پروژه ایستگاه پمپاژ و تبدیل حدود هزار هکتار زمین این منطقه به آبی از مهمترین مطالبه مردم اینجا است که با وجود تلاش‌های گذشته در تحقق این مطالبات وقفه‌ای ایجاد و به مطالبه استانی تبدیل شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه به هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، گفت: کل اعتبارات عمرانی شهرستان کامیاران در سال جاری ۲ هزار میلیارد ریال است، پس با اعتبارات شهرستان و استان امکان تکمیل این پروژه در چند سال آینده وجود ندارد لذا باید از محل دیگری پیگیر فعال کردن پروژه بود.

استاندار کردستان یادآور شد: اتمام این پروژه ظرفیتی برای استان ایجاد می‌کند که باعث تولید ثروت، ایجاد ارزش افزوده برای کشاورزان و مهاجرت معکوس به منطقه می‌شود.

استاندار: ۳۸۰ کیلومتر راه روستایی در کردستان احداث شد

وی اضافه کرد: با جدیت تمام پیگیر این موضوع خواهیم بود و امیدواریم تا ۲ سال آینده شاهد بهره‌برداری این پروژه باشیم.

استاندار کردستان به پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب خامسان اشاره کرد و گفت: خامسان یکی از سه روستای استان است که دولت نسبت به احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در آن تعهد دارد، متاسفانه این پروژه طی چند سال اخیر دچار مشکلات اعتباری شده اما امسال مشکل تامین اعتبار رفع خواهد شد و شبکه فاضلاب داخل روستا امسال تکمیل خواهد شد.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه پیگیر اجرای فاز جدید طرح هادی و بهسازی و اصلاح معابر روستای خامسان توسط بنیاد مسکن استان خواهیم بود، افزود: شهرستان کامیاران به لحاظ گستردگی نیازمند ارتقا ساختار اداری و تقسیمات کشوری است لذا پیگیر انجام مقدمات ایجاد یک بخش جدید در این شهرستان خواهیم بود.

وی به حوزه راه روستایی شهرستان کامیاران اشاره و اضافه کرد: بخش عمده‌ای از اعتبارات این شهرستان به حوزه راه، آب، کشاورزی و بنیاد مسکن اختصاص یافته است و تمرکز بیشتری بر روی این موضوعات وجود خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha