۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۳:۰۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85537372
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوی هیات اندونزیایی با هنیه در دوحه

۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۳:۰۵
کد خبر: 85537372
گفت وگوی هیات اندونزیایی با هنیه در دوحه

تهران- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند که هیاتی از اندونزی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در دوحه پایتخت قطر دیدار و گفت وگو کرده است.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از خبرگزاری شهاب فلسطین، یوسف کالا رئیس شورای مساجد اندونزی و معاون سابق رئیس جمهور این کشور با هنیه رئیس دفتر سیاسی و شماری از رهبران این جنبش در دوحه دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس شورای مساجد اندونزی شهادت شماری از فرزندان، نوه‌ها و بستگان هنیه و شهادت هزاران فلسطینی در نبرد طوفان الاقصی را به رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تسلیت گفت.

کالا همچنین بر همبستگی با ملت فلسطین در مقابل کشتارها و جنایات دشمن صهیونیستی علیه غیرنظامیان بی‌دفاع فلسطینی تاکید کرد و گفت که ملت اندونزی موضعی ثابت و واضح در قبال فلسطین و آرمان آن دارند.

از سوی دیگر هنیه نیز از مواضع و نقش دیپلماتیک اندونزی، ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه، کمک به درمان مجروحان، برگزاری تجمعات و تظاهرات‌های مردمی و همبستگی گسترده با ملت فلسطین تقدیر کرد.

دو طرف در این دیدار اوضاع انسانی، میدانی و سیاسی فلسطین و وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را بررسی کردند و هنیه گزارشی در مورد وضعیت زندان‌های صهیونسیتی به هیات اندونزی ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از ۹ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، این جنگ که با ۲ هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha