بورل: آنروا روی حمایت بی دریغ اتحادیه اروپا حساب باز کند

تهران- ایرنا- جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه در حال حاضر کمک به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی از هر زمان دیگر حیاتی‌تر است، تاکید کرد: آنروا می‌تواند روی حمایت بی دریغ اتحادیه اروپا حساب باز کند.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از الجزیره، بورل در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی می‌تواند روی کمک‌های بی دریغ اتحادیه اروپا که با ۵۰۰ میلیون یورو کمک سالانه به عنوان بزرگ‌ترین حامی مالی آنروا شناخته شده است، حساب باز کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه با بیان اینکه آنروا راه نجاتی برای پنج میلیون و ۹۰۰ هزار پناهنده فلسطینی است، تاکید کرد: آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی، سنگ بنای ثبات منطقه است.

به گزارش ایرنا، دنیس فرانسیس رئیس مجمع عمومی سازمان ملل نیز پیش تر در اظهاراتی با بیان اینکه کارکنان آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در آستانه فروپاشی مالی قرار دارند، تاکید کرد: مجمع عمومی سازمان ملل باید اطمینان حاصل کند که آنروا کمک‌های مالی لازم برای ادامه فعالیت خود را دریافت می‌کند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل هم در اظهاراتی با بیان اینکه کارکنان آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در سخت‌ترین شرایط به امدادرسانی به فلسطینیان غزه ادامه می‌دهند، خواستار افزایش حمایت‌های همه جانبه از این آژانس شد.

در همین ارتباط، فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با اشاره به بیانیه ۱۱۸ کشور جهان در خصوص افزایش پشتیبانی‌های سیاسی و مالی از این آژانس، از حمایت گسترده کشورهای جهان از آنروا قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از ۹ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، درگیری‌های شدید بین نیروهای اشغالگر و مبارزان مقاومت در مناطق مختلف نوار غزه در جریان است و ارتش رژیم صهیونیستی در طول جنگ به ویژه در هفته‌های اخیر در کمین‌های مقاومت فلسطین گرفتار و شماری از نظامیان خود را از دست داده است.

این جنگ که با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha