۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85537504
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوریه در تدارک برگزاری انتخابات پارلمانی؛ همه چیز مهیای رقابت برای تصاحب ۲۵۰ کرسی

تهران- ایرنا- سوریه خود را مهیای برگزاری انتخابات مجلس مردم (پارلمان) می کند و هشت هزار و ۹۵۳ نامزد از جمله یکهزار و ۳۱۷ زن برای دستیابی به کرسی ها به رقابت با یکدیگر می پردازند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، شبکه المیادین در گزارشی با عنوان «سوریه در تدارک برگزاری انتخابات مجلس مردم و حزب بعث خواستار مشارکت گسترده شد»، به بررسی حال و هوای این کشوره در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی پرداخته و آورده است: تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی چه از طریق دیدارهای مردمی و چه برپایی ستاد انتخاباتی ادامه دارد و حزب بعث خواستار مشارکت گسترده در انتخابات شده است.

این شبکه افزود: تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات مجلس مردم سوریه داغ دنبال می‌شود و به ویژه در استانهای دمشق، حلب و لاذقیه تنور انتخابات داغ است و روسای مراکز و کمیته های انتخاباتی در استانهای روند ادای سوگند قانونی در برابر کمیته های قضایی را تکمیل کرده‌اند. در این میان، حزب بعث با صدور بیانیه ای خواستار مشارکت گسترده در انتخابات ۱۵ جولای جاری (۲۵ تیر ۱۴۰۳) شده و حضور گسترده در پای صندوق را مسئولیت ملی و حزبی و مردمی قلمداد کرده است.

شبکه المیادین در ادامه به آمادگی دولت سوریه برای برگزاری انتخابات و فراهم آوردن همه مقدمات آن اشاره کرد و گفت که هماهنگی کامل میان وزارتخانه و نهادهای ذیربط به منظور برگزاری این فرایند به بهترین نحو ممکن و رای دادن شهروندان سوری، برقرار است.

شمار کرسی های پارلمانی مجلس مردم سوریه ۲۵۰ کرسی است که هشت هزار و ۹۵۳ نامزد از جمله یکهزار و ۳۱۷ زن، برای تصاحب آن به رقابت می‌پردازند. مجلس مردم سوریه نهاد قانونگذاری این کشور از سال ۱۹۷۱ محسوب می‌شود. آخرین انتخابات پارلمانی در سوریه در ۱۹ ژوئن سال ۲۰۲۰ برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha