۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85537620
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۳ نوزاد در اسفراین خراسان‌شمالی از سقط نجات یافتند

بجنورد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: ۴۳ مادر باردار در این شهرستان که قصد سقط جنین سالم خود را داشتند با حمایت های مرکز نفس در ۲ سال گذشته از این اقدام منصرف شدند.

دکتر اسحاق ایلدرآبادی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با حمایت این مرکز مردمی تاکنون ۳۰ مادر با موفقیت نوزاد خود را به دنیا آورده اند.

وی افزود: مراکز مردمی نفس با هدف نجات فرزند سالم از سقط عمدی جنین راه اندازی شده و از همه ظرفیت‌های تخصصی، توانمندی‌های اجتماعی در ابعاد درمانی، تشخیصی، حمایتی و مشاوره‌ای برای حفظ جان انسان‌ها استفاده می‌شود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسفراین ادامه داد: حمایت های این مرکز با کمک های دانشکده علوم پزشکی اسفراین از مادران باردار بی بضاعت شامل هزینه های درمانی بعد از زایمان نیز می شود.

ایلدرآبادی یادآور شد: مادران باردار نیازمند زیر چتر حمایتی دانشکده علوم پزشکی این شهرستان و کمیته امداد خمینی(ره) قرار می گیرند.

وی افزود: این حمایت ها در قالب سبدهای غذایی با هدف ارتقای وضعیت تغذیه مادران انجام می شود.

ایلدرآبادی با اشاره به دلایل سقط برخی مادران باردار، گفت: مشکلات با همسر، اعتیاد همسر، ترس از ناهنجاری های جنینی، موقعیت شغلی، بارداری ناخواسته و بارداری فرزند سوم از دلایل تمایل این افراد به سقط جنین بوده است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

خراسان شمالی در میزان ناباروری، جزو استان های با خطر متوسط قرار دارد، به گونه ای که نرخ باروری در استان ۲.۱ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha