استقبال دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری از رشته‌های فنی هنرستان‌ها افزایش یافت

شهرکرد- ایرنا- رییس اداره فنی و حرفه‌ای و کار دانش اداره کل آموزش و پروش چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش استقبال دانش‌آموزان و خانواده‌ها از رشته‌های فنی در سطح استان گفت: سهم پایه دهمی‌ها در استان از رشته‌های فنی ۴۵ درصد است.

رحمت معین روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اجرای طرح هم‌پوشانی رشته‌ها و توسعه متوازن رشته‌های آموزشی در مدارس و همچنین دستور رهبر معظم انقلاب در توسعه زمینه آموزش حرفه آموزی و ایجاد مهارت، ظرفیت پذیرش در این مدارس افزایش یافته است.

وی گفت: برای سال تحصیلی پیش رو ثبت‌نام پایه دهم براساس هدایت تحصیلی گروه "الف" و "ب" بیشتر در شاخه نظری تاکید می‌شود و در هنرستان‌ها براساس علاقه و تراز علمی پذیرش صورت می‌گیرد و هیچ محدودیتی در زمینه ثبت‌نام دانش‌آموزان وجود ندارد.

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود برای سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ در استان پنج‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش جذب شوند.

معین با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۲۰ هنرستان و کار دانش(فحک) با ۶۷ رشته در سطح استان فعال است، گفت: امسال برای هنرستان‌های پسرانه رشته‌های موسیقی ایرانی، حمل و نقل و صنایع شیمیایی و مدارس دخترانه فتوگرافیک، گرافیک، خیاطی و مدیریت خانواده، تربیت کودک افزوده شده است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون یک هنرستان نمونه دولتی دخترانه در هفت رشته گرافیک، فتوگرافیک، نرم افزار، صنایع شیمیایی، طراحی و دوخت وحسابداری فعال است.

رییس اداره فنی و حرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: سال تحصیلی گذشته ۳۷.۷ درصد دانش‌آموزان پایه دهم در مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش ثبت نام کرده بودند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های توجیهی و آموزشی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان پایه نهم برای هدایت این گروه به سمت رشته‌های فنی، گفت: برای تشویق دانش‌آموزان به سمت این رشته‌ها و همچنین فرهنگ سازی نمایشگاه دست سازه‌های هنرجویان در سطح استان برگزار و سه سطح آموزشگاهی، منطقه‌ای و استانی بین هنرآموزان برگزار و از ۲۰۰ هنرآموز و هنرجو برتر استان تجلیل شد.

معین اظهار داشت: برای توسعه و تجهیز مراکز هنرستانی نیز برنامه‌ها و حمایت‌های از سوی دولت اجرا شده است و بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات برای هنرستان‌ها خریداری و توزیع شد.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی گذشته بیش از ۱۹۴ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha