۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۰
کد خبرنگار: 2296
کد خبر: 85537671
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سومین جشنواره «صدای سخن» تمدید شد

۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۰
کد خبر: 85537671
سومین جشنواره «صدای سخن» تمدید شد

تهران- ایرنا- دبیر سومین جشنواره ملی «صدای سخن» گفت: مهلت شرکت در این جشنواره به دلیل استقبال علاقه‌مندان تا بیستم مردادماه تمدید شد.

به گزارش ایرنا، وحید مبشری با اعلام این خبر اظهارداشت: شورای پاسداشت زبان فارسی معاونت صدا با توجه به اهمیت نگهبانی از زبان، خط و ادبیات فارسی سومین جشنواره ملی «صدای سخن» را برگزار کرده است و تمامی شبکه‌های رادیویی ملی، استانی و... می‌توانند آثار خود را تا بیستم مرداد ماه به دبیرخانه این جشنواره از طریق وبگاه رادیو فرهنگ ارسال کنند.

وی درباره بخش‌های سومین جشنواره ملی صدای سخن گفت: این جشنواره شامل ۶ بخش اصلی؛ بخش ویژه، فضای مجازی و رادیو نما، رادیو نگار یا نگارش رادیویی، بخش آموزش زبان فارسی در مدارس و بخش مردمی است و با توجه به اهمیت پاسداشت و گسترش زبان و ادبیات فارسی در رسانه ملی به ویژه رادیو، شبکه رادیویی فرهنگ با همراهی شورای پاسداشت زبان فارسی معاونت صدا و کانون ادبیات ایران، صدای سخن را با رویکرد پاسداشت زبان فارسی برگزار می‌کند.

مبشری افزود: بخش‌های رادیویی شامل بخش اصلی است که شبکه‌های معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران، صدای مراکز استان‌ها، رادیو های شهری، معاونت خبر و برون مرزی مجاز به شرکت و ارسال آثار به جشنواره خواهند بود و قالب‌های برنامه سازی در بخش اصلی برنامه های ترکیبی، برنامه‌های گفتار محور، برنامه‌های گفت وگو محور، مسابقه و نمایش (حداکثر ۲۵ دقیقه) است، برنامه‌های بخش ویژه سومین جشنواره صدای سخن در دو موضوع؛ الف - جایگاه زبان فارسی در آثار استاد سید محمدحسین شهریار. ب- نقش استاد شهریار در گسترش زبان فارسی(حداکثر ۲۵ دقیقه) پذیرفته می‌شود.

سومین جشنواره «صدای سخن» تمدید شد

دبیر سومین جشنواره ملی «صدای سخن» بیان کرد: فضای مجازی ورادیونما بخش پیکر جشنواره است که در این بخش از سومین جشنواره صدای سخن فقط شبکه‌های معاونت صدا مجاز به شرکت هستند و ستاد جشنواره، صفحه‌ها و فرسته‌های رادیوها را در بازه زمانی اعلام‌ شده در فراخوان بررسی می‌کند و آثار برتر در حوزه رادیونما و فضای مجازی معرفی و از آنها تقدیر خواهد شد.

وی اظهارداشت: بخش رادیو نگاریا نگارش رادیویی با محوریت نگارش متن رادیویی حداکثر در ۳۰۰۰ کلمه با موضوع زبان معیار در رادیو ویژه همه برنامه سازان و مخاطبان رادیو است و از هر شبکه رادیویی یک مقاله پذیرفته می‌شود و بخش دیگر آموزش زبان فارسی در مدارس؛ (با همراهی وزارت آموزش و پرورش) است که در این بخش از سومین جشنواره صدای سخن، معلمان و دبیران زبان و ادبیات فارسی می‌توانند حداکثر پنج دقیقه از خلاقیت خویش در آموزش زبان و ادبیات فارسی را (با تلفن همراه) بصورت فیلم یا فایل صوتی تهیه و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مبشری درباره بخش مردمی جشنواره ملی «صدای سخن» گفت: در این بخش مخاطبان فعال شبکه‌های رادیویی (شنوندگان) می‌توانند با موضوع پاسداشت زبان فارسی برنامه‌ای رادیویی حداکثر ۱۵ دقیقه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و با توجه به استقبالی که از سوی برنامه سازان و مردم دیدیم، تمامی آثار از طریق وبگاه رادیو فرهنگ تا ۲۰ تیرماه دریافت خواهد شد.

اختتامیه سومین جشنواره ملی «صدای سخن» ۲۷ شهریور همزمان با روز بزرگداشت استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha