آذربایجان‌غربی گرم‌ترین روز خود را تجربه کرد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: الگوی هواشناسی تابستانی در آذربایجان‌غربی تقویت شد و این استان در ۲۴ ساعت گذشته، گرم‌ترین روز خود را در سال ۱۴۰۳ تجربه کرد.

اردلان محمدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود امواج جنوبی به منطقه و پدیده تقویت الگوی تابستانی، دمای هوا در آذربایجان‌غربی افزایش پیدا کرده است به گونه‌ای که طی ۲۴ ساعت گذشته حداکثر دمای هوا در پلدشت به ۴۰ درجه سانتی‌گراد، مهاباد، بوکان و نقده ۳۸ درجه سانتی‌گراد، شوط و چایپاره ۳۷ درجه سانتی‌گراد، اشنویه سلماس و ارومیه نیز ۳۶ درجه سانتی‌گراد رسید.

وی اضافه کرد: این روند افزایشی دمای هوا از تا روز سه‌شنبه هفته جاری در آذربایجان‌غربی تداوم دارد و اما طبق بررسی نقشه های هواشناسی از روز چهارشنبه دمای هوا ۲ تا سه درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می گند.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: همزمان با این موج گرامای هوا در مناطق جنوبی استان پدیده خاصی پیش‌بینی نمی‌شود اما در مناطق شمالی استان احتمال افزایش ابر و بارش باران پراکنده وجود دارد.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و اشنویه با حداقل دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۹ و ۳۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha