معرفی خاص اینتر از طارمی؛ سندباد خلیج فارس از کشوری غنی از تاریخ

تهران- ایرنا- سایت باشگاه اینترمیلان با انتشار متنی از مهدی طارمی مهاجم ایرانی خود رونمایی کرد و توصیف جالبی از کشور ایران، شهر بوشهر و نحوه پیوستن او به اینتر داشت.

به گزارش ایرنا، مهدی طارمی سرانجام دقایقی پیش به صورت رسمی با عقد قرادادی دو ساله با قابلیت تمدید برای سال سوم به صورت بازیکن آزاد به اینتر میلان ایتالیا پیوست.

سایت باشگاه اینترمیلان بعد از عقد قرارداد رسمی با طارمی با انتشار متنی مهاجم جدید خود را معرفی کرد.

در گزارش باشگاه اینتر آمده است: کشوری باستانی، سرشار از تاریخ و جذابیت، که در آن مردمان، پادشاهی‌ها و امپراتوری‌های خارق‌العاده در طول هزاران سال زندگی می‌کردند و شب‌ها مملو از شگفتی‌های فضای شرق و رویاهای ساکنان آن است. اینجا ایران، کشور مهدی طارمی، مهاجم جدید نراتزوری است.

معرفی خاص اینتر از طارمی؛ سندباد خلیج فارس از کشوری غنی از تاریخ

طارمی در ۲۷ تیر ۱۳۷۱ در بوشهر، شهری بندری که مشرف به خلیج فارس است، به دنیا آمد. مهدی با الگوی پدرش، علیشاه، که فوتبالیستی حرفه‌ای بود، رشد کرد. او روزهایش را با پدرش می‌گذراند، بین ماهی‌گیری در دریا و بازی با توپ، که در بعدازظهرهای گرم ایران همراه او بود. مهدی درست مانند سندباد ملوان، قهرمان یکی از داستان‌های عامیانه هزار و یک شب، در حالی که رویای ماجراهای شگفت انگیز و فوتبالیست شدن را در سر می‌پروراند، به دریا نگاه می‌کرد.

در سن ۱۰ سالگی، در سال ۱۳۸۱، به تیم جوانان برق بوشهر پیوست و تا سال ۲۰۰۶ در آنجا ماند، سپس به ایرانجوان، بزرگترین باشگاه شهر خود منتقل شد. طارمی یک مهاجم جوان بود که امیدوار بود به سطح الگوهای خود برسد که بازیکنانی مانند: رونالدو، معروف به "پدیده" و علی دایی، مهاجم افسانه‌ای ایران که ۱۰۹ گل برای تیم ملی به ثمر رساند. در سال ۲۰۱۴، علی دایی که حالا مربی شده بود، تصمیم گرفت مهدی را به پرسپولیس بیاورد، آن هم با وجود اینکه او هرگز در یک تیم لیگ برتری بازی نکرده بود. سپس، مسیر حرفه‌ای طارمی اوج گرفت.

معرفی خاص اینتر از طارمی؛ سندباد خلیج فارس از کشوری غنی از تاریخ

در دوران حضورش در تیم تهرانی، مهدی ۵۵ گل در ۱۱۲ بازی طی سه و نیم فصل به ثمر رساند، دو بار قهرمانی لیگ، یک بار قهرمانی سوپر جام ایران و دو بار عنوان بهترین گلزن را کسب کرد. این آمار باعث انتقال او به خارج از ایران شد: در ژانویه ۲۰۱۸، او با باشگاه قطری الغرافه قرارداد امضا کرد. در آنجا، او با وسلی اسنایدر، اسطوره نراتزوری، بازی کرد و در سال ۲۰۱۹، پیش از ترک برای بزرگترین ماجراجویی‌اش، قهرمان جام ستارگان قطر شد.

در واقع، او به اروپا و به طور مشخص به لیگ برتر پرتغال رفت. ابتدا یک سال در ریو آوه گذراند و در فصل ۲۰۱۹/۲۰ بهترین گلزن لیگ برتر پرتغال شد و سپس به پورتو پیوست. مهدی با دراگون‌ها به موفقیت‌های جدید و خارق‌العاده‌ای رسید: طی چهار فصل، ۹۱ گل به ثمر رساند و لیگ، سوپر جام پرتغال (دو بار)، جام حذفی پرتغال (سه بار) و لیگ کاپ پرتغال را برد. همچنین، او در فصل ۲۰۲۰/۲۱ در لیگ قهرمانان اروپا اولین بار حضور یافت، فصلی که در آن با گل قیچی برگردانش مقابل چلسی، جایزه گل فصل یوفا را به دست آورد.

معرفی خاص اینتر از طارمی؛ سندباد خلیج فارس از کشوری غنی از تاریخ

اولین ایرانی در تاریخ اینتر، مهدی به نمادی برای ایران تبدیل شده است. او اولین بار در ۱۱ ژوئن ۲۰۱۵ برای تیم ملی ایران بازی کرد و ۵۰ گل در ۸۵ بازی برای کشورش به ثمر رسانده است، او در جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ حضور داشت و به طور خاص، دو گل مقابل انگلستان در قطر به ثمر رساند.

تکنیک، شخصیت و میل به رویارویی با چالش‌های جدید، درست مانند سندباد ملوان: ماجراجویی نراتزوری مهدی طارمی اکنون آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha