مهلت به شهرداری‌های کرمان برای اصلاح نمادهای ورودی شهرها
عکس آرشیوی است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به ضرورت پاسداشت زبان فارسی در المان(نماد) ورودی شهرها و سردر واحدهای صنفی گفت: شهرداری‌ها در مهلت زمان ۲ هفته‌ای نسبت به اصلاح المان ورودی شهرها به زبان فارسی اقدام کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمد مهدی فداکار روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمان همچنین اظهارداشت: در احداث سوله‌های مرکز نگهداری معتادان متجاهر و جمع‌آوری آنها از سطح شهر نیز تسریع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ استان کرمان نیز گفت: به دنبال مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان نسبت به پاسداشت زبان فارسی در سردر اصناف به ۸۰ واحد صنفی تذکر اولیه داده شده که در صورت اصلاح نکردن نام در تذکر بعدی، اسامی آنها به نیروی انتظامی داده می‌شود.

محسن روحی افزود: واحدهایی نیز پس از تذکر اولیه نسبت به اصلاح سردر اقدام کردند که جشن تغییر نام و تقدیر از آنها را خواهیم داشت.

جلسه شورای فرهنگ عمومی استان

وی تاکید کرد: واحدهای صنفی برای دریافت مجوز باید به سامانه سردر اصناف مراجعه و تاییدیه نام خود را دریافت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ استان کرمان با بیان اینکه نام شهر در ورودی‌ها نیز باید به زبان فارسی باشد گفت: نام لاتین شهرها نیز در مناطق گردشگری به اندازه کوچک تر می‌تواند استفاده شود.

شهردار کرمان نیز در این جلسه گزارشی از ساخت یادمان شهدای حادثه تروریستی ۱۳ دی ۱۴۰۲ ارائه داد و گفت: ۲ خودرو آسیب دیده این حادثه توسط شهرداری خریداری و المان‌هایی نیز طراحی و آماده‌سازی شده است.

محسن تویسرکانی افزود: فراخوان کشوری برای یادمان شهدای حادثه تروریستی کرمان گذاشته شده تا از ایده‌های صاحب‌نظران و هنرمندان بهره ببریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha