سمنان دومین استان کشور  از نظر پوشش بیمه تامین اجتماعی

سمنان - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی سمنان گفت: سمنان به نسبت جمعیت، دومین استان دارای بیشترین تعداد بیمه‌شده و زیر پوشش تامین اجتماعی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کمال نیک اقبال روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته تامین اجتماعی افزود: تامین اجتماعی سمنان ۵۴۰ هزار و ۶۷۴ بیمه شده اجباری و ۱۸۵ هزار بیمه شده اصلی دارد و در مجموع بیش از ۷۴ درصد از جمعیت این استان تحت پوشش این بیمه هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی سمنان ادامه داد: بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی این استان در ۱۶ هزار و ۷۰۰ کارگاه مشغول به فعالیت هستند و از مزایای بیمه استفاده می‌کنند.

به گفته وی، شمار افراد بیمه شده تامین اجتماعی استان سمنان سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن افزایش چهار دصدی و شمار افراد مستمری‌بگیر افزایش ۶ درصدی داشت.

نیک اقبال گفت: شمار افراد دریافت کننده مقرری بیمه بیکاری در سمنان سال ۱۴۰۰ حدود ۲هزار و ۶۴۰ نفر بود که به ۲ هزار و ۳۰ نفر در سال گذشته کاهش یافت، اما با توجه به کمبود نیروی کار در این استان، وجود افراد دریافت کننده مقرری بیمه بیکاری نیازمند آسیب‌شناسی است.

مدیرکل تامین اجتماعی سمنان ابراز کرد: میانگین ضریب پشتیبانی تامین اجتماعی در کشور سه و هفت دهم و در این استان بیش از میانگین کشوری و حدود چهار و هفت درصد است که این ضریب پیشی گرفتن شمار بازنشستگان نسبت به اشتغال را نشان می‌دهد.

سمنان در شاخص بیشترین جمعیت بیمه‌شده تامین اجتماعی دوم کشور است

کمبود نیروی متخصص چالش مهم تامین اجتماعی سمنان

مدیر درمان تامین اجتماعی سمنان هم در این نشست گفت: سازمان تامین اجتماعی در ۲ قالب درمان مستقیم و غیرمستقیم به بیمه شدگان خدمات ارائه می‌دهد و اکنون تامین اجتماعی این استان با طرف قراردادشدن با بیش از ۴۵۰ مرکز درمانی شامل داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و هشت کلینیک و یک بیمارستان ملکی، به بیمه‌شدگان خدمت ارایه می‌دهد.

محمدکاظم امیدیان با بیان اینکه سمنان دومین استان دارای بالاترین بیمه شده تامین اجتماعی در شاخص جمعیتی است، گفت: کمبود نیروهای متخصص از جمله مهترین چالش‌های این استان است که می‌توان این کمبود را با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا موافقت برای بورسیه شدن افراد در بدو ورود به دانشگاه رفع کرد.

وی اضافه کرد: تحول، عدالت و اعتماد سه مولفه اصلی در برنامه ریزی‌های سازمان تامین اجتماعی است و سال گذشته هفت‌هزار و ۸۱۲ میلیارد ریال در بخش درمان غیرمستقیم به این مراکز پرداخت شد.

وی ادامه داد: بیش از سه میلیون و ۳۱۳ هزار نفر سال گذشته از مراکز ملکی زیر پوشش تامین اجتماعی سمنان به ارزش یکهزار و ۸۹ میلیارد ریال در زمینه‌های مختلف از جمله داروخانه، آزمایشگاه و عمل‌ها جراحی خدمات درمانی دریافت کردند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان تصریح کرد: ساخت پلی کلینیک بیمارستان شفا سمنان با اعتبار یکهزار میلیارد ریالی پیشرفت‌فیزیکی ۴۰ درصدی دارد.

وی اضافه کرد: تامین اعتبار ساخت درمانگاه در شهر جدید ایوانکی انجام شد و پس از انجام بررسی‌های اولیه و مطالعات فنی و مهندسی برای انجام کارشناسی و تهیه نقشه، عملیات ساخت آغاز خواهد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی سمنان با اشاره به فرسودگی ساختمان درمانگاه تامین اجتماعی گرمسار، بیان کرد: مجوز افزایش بنا و نوسازی این درمانگاه در زیربنایی با وسعت ۶۰۰ متر مربع اخذ شد.

امیدیان با اشاره به موضوع واگذاری زمین برای ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در دامغان و بسطام گفت: به محض تایید محل و صدور مجوز توسط سازمان تامین اجتماعی کشور اقدام‌های اولیه ساخت درمانگاه در این مناطق آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: بازسازی اورژانس تنها بیمارستان ملکی این استان با اخذ مجوز با تامین اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی در دست اقدام است. بخش لیبر بیمارستان شفا این استان نیز در دولت سیزدهم تجهیز و نوسازی شده که برای ارایه خدمت به مادران فعالیت دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یک بیمارستان و هشت مرکز درمانی سرپایی به بیش از ۵۰۰ هزار بیمه شده تحت پوشش تامین اجتماعی استان سمنان خدمت ارایه می‌کند و بیمه شدگان سازمان می توانند علاوه بر تماس تلفنی، از طریق آدرس اینترنتی و همچنین کد دستوری #۱۴۲۰*۴* از طریق تلفن همراه برای نوبت گیری از مراکز درمانی تامین اجتماعی استان سمنان اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha