امضای قرارداد توسعه و انتقال انرژی سبز  بین قزاقستان، ازبکستان و آذربایجان

تهران- ایرنا- جمهوری‌های قزاقستان، ازبکستان و آذربایجان توافق‌نامه‌ای با هدف همکاری در بخش انرژی، از جمله انرژی پاک و تجدیدپذیر و افزایش بهره‌وری انرژی، با تمرکز بر منابع انرژی پاک، امضا می‌کنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری ترند، آذربایجان، قزاقستان و ازبکستان قصد دارند توافق‌نامه‌ای را در مورد مشارکت استراتژیک در زمینه توسعه و انتقال انرژی سبز امضا کنند.

بر اساس این توافق، کشورها در حال اجرای پروژه های مشترک برای همکاری در انتقال و تامین برق تولید شده از منابع انرژی تجدیدپذیر هستند و هدف آن‌ها توسعه دادن انرژی سبز به پروژه‌های تولید، حمل و نقل، تجارت هیدروژن و آمونیاک دوستدار محیط زیست است.

علاوه بر این، آنها شرایط فنی و تجاری، قوانین اداری و سایر الزامات سازمانی را برای تضمین حرکت روان و انتقال بی‌وقفه برق ایجاد خواهند کرد. با توجه به اهمیت سیستم‌های انرژی سبز، ثبات عرضه و حفظ همه چیز در تلاش‌های جهانی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی، طرف‌ها تمام تلاش خود را برای تقویت همکاری در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره‌وری انرژی، هیدروژن پاک و آمونیاک پاک برای افزایش امنیت به کار می گیرند.

این سند به تشریح همکاری بین طرفین در انتقال و تامین برق از منابع انرژی پاک خود به اروپا و سایر مناطق می‌پردازد. همچنین بر اهمیت همکاری در پذیرش فناوری‌های جدید، ارتقای بهره‌وری انرژی و خدمات حفاظتی و بررسی فرصت‌ها در تولید، حمل و نقل و تجارت منابع انرژی پاک تأکید می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha