تزارها بدون نماینده در پاریس؛ تنها آزادکار روسیه هم مصدوم شد

تهران- ایرنا- دارنده مدال برنز ۲۰۲۳ جهان به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، المپیک را از دست داد.

به گزارش ایرنا، کمیته بین‌المللی المپیک پس از آنکه در ابتدا ورزشکاران روس را به‌ دلیل حمله مسکو به اوکراین، از حضور در المپیک منع کرد، تصمیم گرفت تا اجازه دهد تعداد محدودی از آنها به عنوان ورزشکار بی‌طرف و با پرچم بی‌طرف در این رویداد حاضر شوند.

بعد از این تصمیم، فدراسیون کشتی روسیه اعلام کرد که ۱۰ کشتی‌گیر این کشور که مجوز حضور در المپیک را کسب کرده‌اند، در اعتراض به تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک، بازی‌های امسال را تحریم کرده‌اند.

فدراسیون کشتی روسیه پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با روند غیرحرفه‌ای که کمیته بین‌المللی المپیک در زمان تهیه فهرست ورزشکاران واجد شرایط برای انتخاب ورزشکاران مورد استفاده قرار داد، مخالف هستیم و آن را قبول نداریم؛ این روند با هدف تضعیف اتحاد تیم ما صورت گرفت. در نتیجه، کمیته اجرای فدراسیون، مربیان و کشتی‌گیران به طور متفق‌القول تصمیم گرفتند تا در المپیک شرکت نکنند.

برخی از رسانه‌های کشور روسیه نوشتند که پس از تحریم المپیک از سوی کشتی‌گیران روسی، تنها شامیل ممدف آزادکار وزن ۶۵ کیلوگرم این موضوع را تایید نکرده و قرار است در المپیک با پرچم بی‌طرف به روی تشک برود.

علیرغم موافقت اتحادیه جهانی کشتی و کمیته بین‌المللی المپیک شامیل ممدف به عنوان تنها ورزشکار روس المپیک و با عنوان ورزشکار مستقل شرکت کند اما او ۱۴ روز مانده به این مسابقات از ناحیه زانو مصدوم شد و در پاریس حضور نخواهد یافت.

باید دید اتحادیه جهانی چه کسی را جایگزین او در پاریس خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha