۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۴:۰۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85538468
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش‌سوزی ۱۰ هزار هکتار از جنگل‌های شمال شرق کانادا را فرا گرفت

تهران- ایرنا- آتش‌سوزی در شمال شرق کانادا ۱۰ هزار هکتار از جنگل‌های این کشور را فرا گرفت و بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ نفر را نیز وادار به ترک محل سکونت خود کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، جف موتی از مقام‌های آتش‌نشانی استان «نیوفاوند لند و لابرادور» شنبه شب گفت که به ساکنان شهرهای لابرادور سیتی و وابوش گفته شده که محل سکونت خود را ترک کنند.

وی افزود: ما شاهد یک آتش‌سوزی شدید هستیم. حریق در هر دقیقه حدود ۵۰ متر گسترش پیدا می‌کند.

تصاویر ویدیویی صف طولانی خودروها در ایستگاه‌های سوخت را نشان می‌دهد که حاکی از آماده شدن مردم برای ترک خانه‌هایشان است. همچنین حجم زیادی از دود آسمان را فرا گرفته است.

مقام‌های کانادایی گفتند که وسعت آتش‌سوزی استفاده از هواپیماهای آتش‌نشانی را غیرممکن کرده است.

بلیندا آدامز شهردار لابرادور سیتی شنبه با بیان اینکه «آتش همچنان فعال است» بار دیگر از مردم خواست که محل زندگی خود را ترک کنند. گزارش‌ها حاکی است که تاکنون بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ نفر از محل آتش‌سوزی تخلیه شده‌اند.

اندرو فوری سروزیر استان نیوفاوند لند و لابرادور گفت، تا روز سه‌شنبه به نظر می‌رسد که آتش کاملا تحت کنترل است اما آتش در چهار ساعت ۲۱ کیلومتر را فرا گرفته و گسترده آتش‌سوزی از ۶۰۰ هکتار به ۱۰ هزار هکتار رسیده است.

کانادا سال گذشته بدترین آتش‌سوزی جنگل‌ها را تاریخ خود ثبت کرد. شرایط آب و هوایی گرم و خشک در بسیاری از بخش‌های کانادا که ناشی از تغییرات اقلیمی است، خطر وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده در این کشور را افزایش داده است.

در حال حاضر، ۵۷۵ آتش‌سوزی فعال در کانادا جریان دارد که بیش از ۴۰۰ مورد آنها خارج از کنترل اعلام شده است. بسیاری از آتش‌سوزی‌ها روزهای اخیر در غرب کانادا رخ داده که با موج گرمای هوا روبرو بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha