افزایش ۹ درصدی خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی

تبریز- ایرنا- مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی گفت: تا امروز ۲۳ تیرماه امسال بیش از ۵۰ هزار تن گندم توسط تعاون روستایی و شرکت غله در استان خریداری شده است که افزایش ۹ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

اکبر رنجگران روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: تا امروز که هنوز ابتدای فصل خرید است، هشت هزار و ۳۶۵ تن گندم در شبکه تعاون روستایی استان خریداری شده که بیش از ۶ هزار تن آن به مراکز نگهداری حمل شده است.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن فصل برداشت محصولات کشاورزی، خرید محصولات کشاورزی با محوریت گندم و کلزا در دستور کار سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی قرار گرفته و از اواخر خردادماه سالجاری خرید تضمینی گندم و کلزا توسط شبکه تعاون روستایی استان آغاز شده است.

وی با تاکید بر این‌که خرید تضمینی محصولات راهبردی از راه‌های دستیابی به هدف شعار سال ۱۴۰۳ است، گفت: در راستای تشویق کشاورزان به منظور ارائه محصولات خود به مراکز خرید، امکانات، تسهیلات و نهاده‌های کشاورزی چون کود و سم در قالب کشاورزی قرارداری در طول سال در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

رنجگران ادامه داد: بیشترین سطح کشت در استان به محصول گندم تعلق دارد و بیشترین بهره برداران بخش کشاورزی استان نیز گندمکاران هستند.

وی خاطرنشان کرد: گندم، به عنوان راهبردی ترین محصول کشاورزی در تامین امنیت غذایی مردم به حساب می‌آید و نباید اجازه خروج آن از کشور را بدهیم.

مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی گفت: این اداره در راستای جلوگیری از خروج گندم از کشور، دوره‌های آموزش برای عاملین این حوزه برگزار کرده است و مراکز خرید نیز در سراسر استان آماده برای خریداری گندم از کشاورزان هستند.

تولید گندم استان در سال زرعی جاری ۶۵۰ هزار تن و خرید تضمینی ۴۵۰ هزار تن پیش بینی می شود.

سال گذشته ۲۸۵ هزار تن گندم در استان خرید تضمینی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha