۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۸:۰۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85538507
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۵۷ میلیارد ریال زکات در قروه جمع‌آوری شد

۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۸:۰۴
کد خبر: 85538507
۵۷ میلیارد ریال زکات در قروه جمع‌آوری شد

سنندج- ایرنا- دبیر شورای زکات قروه گفت: سال گذشته ۵۷ میلیارد ریال زکات در شهرستان جمع آوری و ۹۰ درصد آن برای کمک تامین نیازهای معیشتی و حمایت از محرومان هزینه شد.

مهرداد خالدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حدود ۹۰ درصد زکات فقرای دریافت شده برای تأمین نیازهای معیشتی، درمانی و حمایتی محرومین و توانمندسازی خانوارهای نیازمندان با ایجاد اشتغالزایی و کمک هزینه تحصیلی هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد باقیمانده زکات فقرا برای رفع نیازهای عمرانی تأمین مسکن محرومین شهرستان هزینه می‌شود، اضافه کرد: بخشی از زکات جمع آوری شده تحت عنوان زکات پروژه‌ای هزینه ساخت پروژه‌های عام المنفعه، خانه عالم و احداث و تکمیل مساجد حسینیه‌ها و اماکن مذهبی شد.

دبیر شورای زکات قروه زکات جمع آوری شده در سال ۱۴۰۱ را ۵۴ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این شهرستان جزو شهرستان‌های برتر و پیشرو در فعالیت‌های ترویجی و جمع‌آوری زکات است.

خالدیان با اشاره به تحقق تعهد جمع‌آوری زکات در شهرستان طی سال گذشته، ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) دبیرخانه شورای زکات بوده و هر آنچه تحت عنوان زکات پرداخت می‌شود در سامانه کشوری زکات ثبت و در همان محل پرداخت شده برای نیازمندان هزینه می‌شود.

وی یادآور شد: آیین‌نامه اجرایی زکات مصوب مجلس شورای اسلامی یک شبکه ملی در کشور است که ۱۱ دستگاه اجرایی و فرهنگی در تمام استان‌ها، شهرها و روستاها نقش ایفا می‌کند، فرصت بسیار مهمی است که همه دستگاه‌ها آن را در میان مردم تبیین کنند تا آگاهی‌رسانی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha