۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۹:۰۰
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85538543
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای زنجان کاهش می‌یابد

۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۹:۰۰
کد خبر: 85538543
دمای هوای زنجان کاهش می‌یابد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: روز یکشنبه و دوشنبه دمای هوا در مناطق مختلف استان به طور نسبی کاهش می‌یابد.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از روز سه شنبه دمای هوا افزایش می یابد، افزود: بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری و در طارم ابری و ارتفاعات این شهرستان مه آلود است.

وی یادآور شد:‌ بعد از ظهر امروز افزایش ابرها و وزش باد را شاهد خواهیم بود که در برخی مناطق سرعت وزش باد به حد نسبتا شدید می رسد.

سلطانی با بیان اینکه فردا /دوشنبه/ نیز شرایط مشابه جوی در استان حاکم خواهد بود و سامانه بارشی فعالی طی هفته پیش رو در استان نخواهیم داشت.

وی پدیده جوی غالب در استان را وزش باد بیان کرد و ادامه داد: سرعت وزش باد اغلب در بعدازظهرها به حد نسبتا شدید می رسد.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را ۲۲ درجه سانتیگراد بیان کرد و ادامه داد: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۵ و ۳۳ درجه، ابهر ۱۷ و ۳۳ درجه،‌ خرمدره ۱۷ و ۳۲ درجه، آب‌بر ۲۳ و ۳۵ درجه، قیدار ۱۷ و ۳۲ درجه، سلطانیه ۱۳ و ۳۱ درجه و ماهنشان ۲۱ و ۳۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha