۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85538575
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در اردستان ۲۵ درصد کاهش یافت

کاشان- ایرنا- رییس تامین اجتماعی اردستان گفت: شمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری شهرستان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، علیرضا تاجرزاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کاهش شمار مقرری بگیران بیمه بیکاری نتیجه مجموع اقدام هایی است که مسوولان شهرستان برای ایجاد فرصت‌های شغلی انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر ۶۵ نفر در اردستان از مقرری بیمه بیکاری استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: ۳۳ هزار و ۱۸۸ نفر معادل ۷۶ درصد جمعیت شهرستان بیمه شده اصلی و تبعی تامین اجتماعی هستند.

تاجرزاده اظهار کرد: تامین اجتماعی اردستان در سال ۱۴۰۲ معادل ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال پرداختی داشته که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود ۴۲ درصد افزایش یافته است.

رییس تامین اجتماعی اردستان بیان کرد: این اداره سال گذشته ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال در قالب حمایت‌های بلند و کوتاه مدت پرداخت کرد که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

تاجرزاده افزود: این شعبه هر ماه بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال مستمری به افراد زیر پوشش پرداخت می کند.

رییس تامین اجتماعی اردستان گفت: یکهزار و ۵۹۷ کارگاه صنعتی و تولیدی و واحد صنفی در شهرستان فعالیت می کند که ۹۷ واحد کارگاهی از بین آنها جدید است.

وی افزود: کارفرماها طبق قوانین، موظف هستند به محض شروع به‌کار کارگاه و به‌کارگیری ‌افراد، آنها را بیمه کنند در غیر اینصورت چنانچه کارگری شکایت کند، کارفرما به پرداخت سه برابری جریمه بیمه محکوم خواهد شد.

تاجرزاده خاطرنشان کرد: کارگرانی که کارت مهارت از مرکز فنی و حرفه ای دریافت کرده اند می توانند خود را بیمه تامین اجتماعی کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

به گزارش ایرنا، ۱۹ تا ۲۵ تیر به‌عنوان‌ هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha